دانشجومعلمان نباید خودشان را محدود به محتویات کتاب ها و آموزش های دوران تحصیل کنند

اصفهان(پانا)-نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دورانی که کودک فرصت رشد اجتماعی دارد با تکالیف بی پایان از او بیگاری آموزشی می کشیم.

کد مطلب: ۹۲۵۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دانشجومعلمان نباید خودشان را محدود به محتویات کتاب ها و آموزش های دوران تحصیل کنند

حیدرعلی عابدی در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره فرهنگی اجتماعی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان کشور اظهار کرد: معلمان در کنار دانشی که به دانش آموزان می بخشند شخصیت آنان را شکل می دهند و دانشجومعلمان نباید خودشان را محدود به محتویات کتاب ها و آموزش های دوران تحصیل کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقش فرهنگیان در شکل گیری و پیشبرد انقلاب بسیار موثر بوده است، در ابتدای انقلاب آن چه افراد را نسبت به زندگی سیاسی حساس می کرد تا برای سرنوشت کشورشان فکر کنند آموزه هایی بود که از معلمان آموخته بودند.

وی تصریح کرد: معلمان آن دوران کتاب ها نوشتند و برای تفکر و بالا بردن سطح فکر دانش آموزان تلاش کردند و امروز سطح دانش معلمان باید فراتر از سیستم طراحی شده در نظام اداری باشد.

عابدی خاطرنشان کرد: در ابتدای قبول مسؤولیت وزارت آموزش و پرورش توسط بطحایی با وی گفت وگو کردم و نگاه او برای تحول در آموزش و پرورش را قبول داشتم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که از نگاه سازمان بهداشت جهانی سلامتی به ابعاد مختلف سلامت جسمی، روانی و اجتماعی تقسیم می شود، عنوان کرد: آن ها که تکالیف و آزمون های متعددی برای دانش آموز تعیین می کنند چه فرصتی به او برای رشد اجتماعی و شکل گیری شخصیت اجتماعی می دهند، بسیاری از افرادی که در رشته های خوب مانند پزشکی تحصیل می کنند در زندگی اجتماعی ناموفق هستند چرا که فرصت رشد اجتماعی به آن ها نداده ایم.

وی یادآور شد: در دورانی که کودک فرصت رشد اجتماعی دارد با تکالیف بی پایان از او بیگاری آموزشی می کشیم و آزمون های مکرر می گذاریم که این نیاز به تغییر و نگاه تحول گرا دارد.

عابدی اضافه کرد: نگاه مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش اساسی و استراتژیک است و همواره در توصیه به دولت و مجلس می گویند آموزش و پرورش را در یابید و نگاه هزینه ای به سرمایه های آموزش و پرورش نداشته باشید چرا که آموزش و پرورش آینده ساز کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معلمی که در کلاس ناامیدی را به جوانان القا و مشکلات حقوقی خودش را در کلاس مطرح می کند به خودش و کشور ظلم می کند.

عابدی خاطرنشان کرد: معلمان حق ندارند مشکلات اقتصادی خودشان را در کلاس مطرح کنند، دانش آموزان آمده اند تا آموزش ببینند و معلمان باید تلاش کنند تا مدیران و رهبران خوبی برای کشور تربیت کنند تا محصول تربیت آن ها به نیازهای مادی و معنوی معلمان پاسخ مثبت دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار