معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

پوشش 340 نفری پناهندگان افغان در کلاس های سواد آموزی استان

بوشهر(پانا)_معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر از پوشش 340 نفری پناهندگان افغان در کلاس های سواد آموزی استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۵۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
پوشش 340 نفری پناهندگان افغان در کلاس های سواد آموزی استان

غلامرضا دانش فر در بازدید از کلاس های سواد آموزی پناهندگان افغان شهر بوشهر با اشاره به استقبال خوب اتباع خارجی ساکن استان برای بهرمندی از باسوادی، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری 340 نفر از پناهندگان افغان در کلاس های سواد آموزی تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی برای نخستین بار علاوه بر شرکت در کلاس های دوره سوادآموزی، در دوره انتقال نیز شرکت دارند تصریح کرد: از 340 نفر تحت پوشش در دوره سوادآموزی 20نفر در دوره انتقال تحت پوشش قرار گرفته اند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان همچنین به طرح های مختلف باسوادی اتباع خارجی اشاره کرد و یادآور شد: 40 نفر در قالب طرح کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در استان در دوره های مختلف سوادآموزی شرکت دارند.

دانش فر ادامه داد: درصورت حمایت بیشتر، این معاونت قادر خواهد بود افراد بیشتری از اتباع افغان را در کلاس دروه های مختلف سواد آموزی تحت پوشش قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر اتباع خارجی تحت پوشش قرار گرفته در سه شهرستان دیر، بوشهر و دشتستان در دو دوره سوادآموزی و دوره انتقال در کلاس ها شرکت دارند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه 11 هزار و 862 نفر از افراد 10 تا 49 ساله اتباع افغان بی سواد هستند خاطرنشان کرد: در صورت همکاری اداره کل امور اتباع خارجی استانداری بوشهر با اجرای طرح شتاب بخشی، طی برنامه ای 4 ساله باسوادی اتباع را به وضعیت مطلوبی خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار