تحویل 23  هزارتُن کُلزا به مراکز خرید در فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تاکنون 23 هزارتن کلزا به مراکز خرید این استان تحویل داده شده و پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت این میزان به 30 هزارتن برسد.

کد مطلب: ۹۲۵۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تحویل 23  هزارتُن کُلزا به مراکز خرید در فارس

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدمهدی قاسمی با بیان اینکه بهای کلزا حداکثر یک هفته پس از تحویل به مراکز خرید، پرداخت می‌شود، افزود: خوشبختانه تاکنون وجه بیش از 90 درصد از کلزای تحویلی پرداخت شده است.
به گفته وی سطح قابل برداشت کلزا در این استان 12 هزار و 500 هکتار است و تاکنون یازده هزار و 100 هکتار از اراضی کلزای استان فارس برداشت شده است.
قاسمی با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل شرایط اقلیمی شهرستان های سردسیری استقبال کمتری از کاشت کلزا داشتند، افزود: در سال پیش‌رو جهت رفع این نقصیه تمهیداتی نظیر تامین بذر، توسعه کشت نشایی اندیشیده شد تا بتوانیم سطح زیر کشت قابل توجهی را در استان به کلزا اختصاص دهیم.
وی تصریح کرد: همانگونه که کشاورزان عزیز مستحضر هستند باتوجه به درصد بالای روغن استحصالی از کلزا علاوه بر تامین روغن، کاشت این گیاه با کمک به حاصلخیزی خاک و کنترل برخی از بیماری‌های گندم در پایداری تولید این محصول نیز موثر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به کشاورزان به خصوص گندمکاران این استان توصیه کرد تا با قرار دادن کلزا در الگوی کشت خود به خودکفایی در تولید روغن خوراکی کمک کرده و ارزبری این کالای اساسی را کاهش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار