فروشگاه استاندارد عرضه ماهی در آذربایجان غربی ایجاد شود

ارومیه(پانا) - رئیس اداره بهبود تولیدات شیلات آذربایجان غربی گفت: فروشگاه استاندارد و مجهز برای عرضه ماهی و انواع آبزی در آذربایجان غربی ایجاد شود.

کد مطلب: ۹۲۵۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فروشگاه استاندارد عرضه ماهی در آذربایجان غربی ایجاد شود

ایرج سلیمی اظهار داشت: وضعیت بهداشتی بعضی از مراکز عرضه ماهی نابه‌سامان قلمداد می‌شود لذا با توجه به اینکه ماهی از فسادپذیری برخوردار بوده و در صورت فساد، 90 درصد موارد مصرف‌کننده را به مرز مرگ و میر می‌رساند باید این محصولات در فروشگاه‌های مناسبی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد فروشگاه‌های استاندارد و مجهز باید به افق مورد نظر و چشم‌انداز همه دستگاه‌های فعال در این زمینه تبدیل شود، افزود: همه دستگاه‌هایی که در راستای تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم تلاش می‌کنند باید در این راستا برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنند.

سلیمی به اجرای پروژه‌های مختلف در این زمینه اشاره کرد و گفت: بازار عرضه‌ای در مهاباد شامل غرفه فروش، پاک کردن، انبار ادوات، دفتر مدیریت و ... احداث شده است همچنین بازار ارومیه مشتمل بر بخش‌های مورد نیاز ساخته شد تا ماهی به راحتی در محیط مناسبی به دست مردم رسانده شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات شیلات آذربایجان غربی با اشاره به احداث بازار در پیرانشهر بیان داشت: در این بازار قسمت‌های مختلف و موردنیاز همچنین سالن شست و شو ساخته شده است تا به این ترتیب محصولات دریایی در مکان مناسبی به فروش رسانده شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه ماهی و مواد غذایی امثال از جایگاه مناسبی در سبد غذایی مردم برخوردار نیستند، اظهار داشت: باید فرهنگ مصرف آن در جامعه نهادینه شود زیرا در صورتی که این موضوع تحقق پیدا کند نه ‌تنها در رشد شاخص‌های سلامتی مردم تاثیر می‌گذارد بلکه برای فعالیت در زمینه تولید آبزیان بسترها فراهم می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار