مهار آتش سوزی عرصه های ملی شهرستان سپیدان

شیراز(پانا)_آتش سوزی ارتفاعات روستاهای برشنه و بهرغان در بخش مرکزی شهرستان سپیدان با کمک نیروهای مردمی و منابع طبیعی بطور کامل مهار شد.

کد مطلب: ۹۲۵۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مهار آتش سوزی عرصه های ملی شهرستان سپیدان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با حضور در عملیات اطفاء این آتش سوزی گفت: این حریق ساعت ١٤ بعدازظهر هشتم تیرماه در محدوده عرصه‌های مرتعی روستاهای بهرغان و برشنه از توابع بخش مرکزی شهرستان سپیدان آغاز شد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای مردمی در ساعت ٢٣ همان روز بطور کامل مهار و اطفاء گردید.

شهرام منتصری با اشاره به حضور مدیر کل بحران استانداری فارس، فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان ،فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان سپیدان،مدیران دستگاههای اجرایی جهاد کشاورزی،فضای سبز شهرداری سپیدان،نیروهای گردان ۱۱۰ سپاه فجر فارس،آتشنشانی،کارشناسان ،همیاران طبیعت و جمعی از مردم و اهالی روستاهای مجاور در عملیات مهار این حریق افزود:این آتش سوزی پس از گذشت ۹ ساعت با تلاش بی وقفه همه نیروها به طور کامل اطفاء گردید.

منتصری سهل انگاری گردشگران و بهره برداران و خشک بودن علوفه های یکساله را در بروز این حریق موثر دانست و گفت:سخت گذر بودن منطقه،گرمای طاقت فرسا و وزش بادهای گرم ، کار مهار آتش را برای نیروهای اطفاء کننده در این منطقه با مشکل روبرو کرده بود.

او در خصوص اقدامات انجام شده برای مهار و اطفاء این حریق افزود: اعزام و تجهیز تیم عملیات واکنش سریع متشکل از اکیپ ۳۰ نفره نیروهای ویژه یگان حفاظت از منابع طبیعی و هماهنگی های فوری با دستگاههای امدادی و فعال کردن جوامع محلی در راستای کنترل خط آتش از اقدامات تاثیر گذار در مهار بموقع این آتش سوزی بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در خصوص اطلاع رسانی سریع و به موقع از وقوع حریق در عرصه های طبیعی استان بیان داشت: شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت از منابع طبیعی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص وقوع آتش سوزی و یا هرنوع تخریب و تصرف در اراضی ملی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار