محمودی:92 هزار نفر از اتباع تحت پوشش بیمه رایگان هستند

مهاجران پیامدهایی فراتر ار مرزهای بین‌المللی دارند  و حل آن از توان یک کشور خالی است/۷۵۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز را سالانه طرد می‌کنیم

تهران (پانا) - مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور می‌گوید مهاجران پیامدهایی فراتر ار مرزهای بین‌المللی دارند  و حل آن از توان یک کشور خالی است و ایران سالانه 750 هزار نفر از اتباع غیرمجاز را طرد می‌کند.

کد مطلب: ۹۲۵۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
محمودی:92 هزار نفر از اتباع تحت پوشش بیمه رایگان هستند

مهدی محمودی در مراسم روز جهانی پناهنده با اشاره به چهلمین سال ارایه خدمات جمهوری اسللمی به پناهندگان اظهار کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۰ میلادی روز ۲۰ ژوین را به عنوان روز جهانی پناهنده معرفی کرد، این روز روزی است که کمیساریای عالی پناهندگان تلاش می‌کند که یادآوری کند که میلیون ها فرد پناهنده که مجبور به ترک خانه خود شدند با چه مشکلاتی مواجه هستند. این رویداد فرهنگی یادآور این مهم است که تمامی انسان‌ها برای میلیون‌ها پناهنده که مجبور به ترک خانه خودشان شده‌اند نباید از هیچ کوششی دریغ کنند.
وی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر اینکه هیچ کودک افغانستانی و مهاجرانی که به صورت غیرقانونی حضور دارند نباید از تحصیل محروم شوند، گفت: این امر حجت را بر ما تمام کرده است. در امر سوادآموزی پناهندگان قدم‌های مثبتی برداشته شده است.
محمودی افزود: جابجایی‌های گسترده مهاجران پیامدهایی فراتر ار مرزهای بین‌المللی دارد و حل ان از توان یک کشور خالی است در گرو همکاری کشورهای مبدا و میزبان است. ایران بل توجه به شرایط جنگ تحمیلی و دوران سازندگی و اکنون در شرایط تحریم به ارایه خدمات به این جمعیت پرداخته است. وزارت کشور نیز به همراه کمک دستگاه‌ها و موسسات و نهادها محورهایی را برای رفع نیازهای پناهندگان در بخش‌های آموزشی، بهداشتی و معیشتی در نظر گرفته است.
محمودی گفت: امروزه جمعیت قابل توجهی از پناهندگان در ایران زندگی می کنند که طبق آمار یک از میلیون نفر که جزو طرح آمایش هستند و جزو اتباع مجاز هستند ۹۷ درصد در شهرها و ۳ درصد ساکن مهمان‌شهرها هستند. صدور پروانه کار جزو برنامه‌هایی است که در طرح آمایش داریم در کناز آن حرفه‌آموزی هم جزو برنامه‌هاست که باید برای پناهندگان داشته باشیم.
وی بیان کرد: در موضوع بهداشت و بیمه سلامت به ۹۲ هزار نفر از آنها که تحت پوشش بیمه رایگان هستند خدمات به آنها ارایه می‌شود و بخشی از آنها بیماری خاص دارند که از سوی خیرین و ان جی‌اوها و دولت برای درمان آنها اقدام‌ می‌شود. امسال هم در کنار طرح آمایش، طرح پیشگیری از بیماری‌های واگیردار را نیز شروع کرده‌ایم و این را به سراسر کشور تعمیم خواهیم داد.
محمودی گفت: در راستای حرفه‌آموزی افرادی که در طرح آمایش شرکت می‌کنند به صورت خوداظهاری کاری که انجام می‌دهند را اعلام می‌کنند تا بازار کار متناسب با آنها ارایه شود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور گفت: در مجموع ۵۰۰ هزار نفر از مهاجران قانونی و غیرقانونی را در مدارس کشور پوشش داده‌ایم اما این دلیلی برای حضور غیرمجاز در ایران نیست. 750هزار نفر از اتباع غیرمجاز را سالانه طرد می‌کنیم چون ممکن است اینها فرصت اتباع مجاز را بگیرند.
به گفته وی، اکنون سرانه تحصیلی هزینه هر دانش‌آموزدر مقاطع ابتدایی تا متوسطه ۳۰ میلیون ریال، برای دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ۴۵ میلیون ریال، هزینه سوادآموزی ۱۲ میلیون ریال، سرانه هزینه بهداشت و درمان ۱۰ میلیون ریال، سرانه هزینه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ۲۲ میلیون ریال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار