وزیر کشور: تحریم های آمریکا علیه ایران بر روند مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان تاثیر منفی می‌گذارد

ایران فراتر از از تعهدات بین‌المللی جمعیت مهاجران را پذیرفت/یک ملیون پناهنده در ایران باسواد شدند

تهران (پانا ) - وزیر کشور می‌گوید تحریم های آمریکا علیه ایران بر روند مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان تاثیر منفی می گذارد.

کد مطلب: ۹۲۵۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور:  تحریم های آمریکا علیه ایران بر روند مبارزه با مواد مخدر و قاچاق انسان تاثیر منفی می‌گذارد

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در مراسم روز جهانی پناهنده با بیان اینکه پناهندگی بیانگر رنج انسان‌های زجرکشیده از جنگ، تغییر رژیم، تروریسم و در برخی موارد بلایای طبیعی است، گفت: پناهندگی میدانی برای راستی‌آزمایی، نوع‌دوستی و آزمونی برای تشخیص تمایز دولت‌ها در عرصه بین‌المللی است.

وزیر کشور با بیان اینکه جابه‌جایی مهاجران دارای آثاری فراتر از مرزهاست، گفت: حل مشکل مهاجران از توان یک کشور خارج است و همان‌طور که می‌دانید ایران طی چهار دهه گذشته با امواج گسترده میلیون‌ها مهاجر از کشورهای همسایه مواجه بوده است و نه تنها از ورود این جمعیت جلوگیری نکرد بلکه فراتر از تعهدات بین‌المللی این جمعیت را پذیرفت.
رحمانی فضلی افزود: در طول این سال‌ها ایران خدمات مختلفی به پناهندگان داده است از جمله خدمات آموزشی، بهداشت و درمان و معیشت بدون هیچ تبعیضی به مهاجران ارائه داده است.
وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به مهاجران گفت: خدمات درمان برای پناهندگان انجام شده است به طوری که تحت پوشش قراردادن کلیه پناهندگان از سال ۲۰۱۵ میلادی تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند. علاوه بر این کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، راه‌اندازی و توسعه کارهای کسب و کار ، صدور پروانه موقت کار برای پناهندگان انجام شده است که کلیه این اقدامات تنها گوشه‌ای از خدمات ایران در قبال پناهندگان است.
وزیر کشور با بیان اینکه چهار دهه بار هزینه پناهندگان بر دوش ایران بوده است، گفت: در حالی که کل کمک‌های بین‌المللی کمتر از ۷ درصد هزینه‌هایی است که ما در این مسیر متحمل شده‌ایم و انتظار می‌رود جامعه بین المللی در راستای انجام وظیفه انسانی در چارچوب کنوانسیون بین المللی مبنی بر ایجاد شرایط و زمینه بازگشت داوطلبانه در انجام تعهدات خود در قبال کشورهای مهاجرپذیر کمک کند.
وی با اشاره به تاثیر تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران در قبال خدمات به پناهندگان گفت: جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران موانع عدیده‌ای در قبال خدمات ایران ایجاد کرده است و تاثیر منفی بر روند مبارزه مواد مخدر و قاچاق انسان خواهد داشت. خطر سوء استفاده مافیا زنگ خطری برای منطقه و کشورهای مقصد است و کشورهای در معرض مهاجرت باید به این موضوع توجه کنند. در این راستا باید کمک به کشور مبدا برای ایجاد ثبات و تامین معیشت برای بازگشت مهاجران و کمک به کشور میزبان، کمک به کشورهای مسیر به منظور جلوگیری از مهاجرت‌های غیر قانونی با هدف کاهش پناهجویان در جهان مورد توجه قرار بگیرد
.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار