یونیسف: ارائه کمک های ضروری به یمنی ها غیرممکن شده است

تهران (پانا) - صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز یکشنبه به اوضاع وخیم یمنی ها در جنگ تحمیلی سعودی ها اشاره کرد و افزود که دیگر ارائه کمک های ضروری به مردم یمن غیرممکن شده است.

کد مطلب: ۹۲۵۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
یونیسف: ارائه کمک های ضروری به یمنی ها غیرممکن شده است

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، یونیسف در گزارشی اعلام کرد که جنگ یمن وارد پنجمین سال خود شده و ارائه کمک‌های ضروری و حیاتی به مردم یمن غیرممکن شده است.

جنگنده‌های سعودی‌ها روزانه از چهار سال پیش مناطق مختلف یمن را بمباران می کنند که در اثر این حملات بسیاری از زیرساخت های این کشور نابود شده است.

بر اساس این گزارش، حقوق بیش از یک ۱.۲۵ میلیون کارمند دولتی از جمله پزشکان، مددجویان و سایر کارمندان بیش از یک سال و نیم است که قطع شده است.

یونیسف ادامه داد که قطع حقوق کارمندان سبب کاهش ساعات کاری برخی از ارگان‌های حیاتی از جمله مراکز درمانی، مدارس، مراکز تأمین آب شرب و مختل شدن سایر خدمات اجتماعی ضروری شده است.

بر این اساس، تنها ۵۱ درصد از مراکز بهداشتی با وجود کمبود شدید دارو و تجهیزات و نبود کارمندان, به طور کامل فعالیت می‌کنند.

یونیسف درباره کاهش زاد و ولد در یمن نیز هشدار داد و افزود: در طول جنگ یمن، مادران زیادی کشته شدند که تعداد آنها از ۵ نفر در سال ۲۰۱۳ به ۱۲ نفر در سال ۲۰۱۸ رسیده است. کودکان مادرانی که کشته می‌شوند، بیشتر در معرض مرگ قرار می‌گیرند.

این نهاد بین المللی از همه طرف‌های مورد تخاصم در یمن و جامعه جهانی خواست که جنگ یمن را متوقف کنند.

جنگ تحمیلی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن روزانه ادامه دارد و محاصره همه جانبه این کشور اوضاع وخیمی را برای غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان ایجاد کرده است.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، کمبود شدید مواد غذایی و دارو در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی کشته شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار