مددی: برنامه ریزی در تعلیم و تربیت باید از درون مدرسه به بیرون بیاید

تهران (پانا) - جلسه کارگروه فرآیند اجرایی کردن راهکارهای سند تحول بنیادین با حضور رضا مددی، مشاور وزیر؛ فریبرز حمیدی، مشاور و جانشین وزیر در ستاد مدرسه محوری و ابوالقاسم حدادی، معاون پژوهشی شهر تهران؛ محمدحسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 تهران و شورای معاونین و اعضاء کمیته برنامه ریزی منطقه 11 و تعدادی از مدیران منتخب برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۲۵۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مددی: برنامه ریزی در تعلیم و تربیت باید از درون مدرسه به بیرون بیاید

به گزارش روابط عمومی منطقه 11، مددی در جلسه کارگروه فرآیند اجرایی کردن راهکارهای سند تحول بنیادین گفت: یکی از وظایف اصلی مدرسه اهمیت دادن به تعلیم و تربیت دانش آموزان است وباید تمام برنامه ها و فعالیت ها از درون مدرسه به خارج از آن بیاید و تمام عوامل باید در ابتدا نیازهای رشدی دانش آموزان را بشناسد و بعد از نیازسنجی و با توجه به برنامه درسی -ملی برنامه مدرسه را تدوین کنند.

وی افزود: بخشی از برنامه ها الزامی است و بخشی دیگر اختیاری می باشد که باید مدیران مدارس برنامه های الزامی را اجرا کنند و در بحث برنامه های اختیاری با توجه به موقعیت مدرسه، نیروی انسانی، دانش آموزان و فرهنگ خانواده ها در مدرسه برنامه ریزی صورت پذیرد.

در ادامه حمیدی، جانشین وزیر در ستاد مدرسه محوری گفت: مدرسه یک سازمان یادگیرنده و مستقل و نقطه عطف جامعه ودولت می باشد، همه خانواده ها، آموزش و پرورش را با مدارس می شناسند و هر برنامه در آموزش و پرورش برای مدارس و دانش آموزان می باشد. ما باید برنامه هایمان را براساس اهداف دوره تحصیلی تدوین و اجرا کنیم و اهداف، چراغ راه ما و به هم متصل باشند.

فریبرز جمیدی افزود: اگر ارکان مدرسه، مدیر، شورای معاونین و معلمین و انجمن اولیاء و مربیان در کنار هم بر اجرای مصوبات خود اقدام کنند، نوعی از همفکری و اجرای عملکرد در مدارس اتفاق می‌افتد و هماهنگی در کارها صورت می گیرد. یکی از اهداف اصلی سند تحول بنیادین اجرای مدرسه‌محوری در آموزش و پرورش است و برنامه‌ها به دو صورت تدبیر در ابتدایی و تعالی در دوره ی متوسطه می باشد.

در ادامه؛ مدیران منتخب مدارس، معاونین منطقه و همکاران اداره کل نقطه نظرات و پیشنهادها و راهکارهای خود را با موضوع برنامه مدرسه محوری بیان کردند.

در انتهای جلسه مقرر گردید منطقه 11 به عنوان یکی از مناطق مجری رویکرد مدیریتی تدوین برنامه‌ریزی در منطقه، در این امر با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برنامه را به صورت دو دوره ابتدائی و متوسطه تدوین نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار