کنعانی مقدم: اعتماد مردم به اصولگرایان به خاطر حمایت از احمدی‌نژاد صدمه دید

تهران (پانا) - حسین کنعانی مقدم، کنشگر سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب سبز معتقد است مجلس آینده ضمن کارآمدی باید مقاومت و ایستادگی جزء شعارهای اصلی‌اش باشد و همچنین بحث سازش و تسلیم باید از سیستم قانون‌گذاری و قوه اجرایی ما کنار گذاشته بشود.

کد مطلب: ۹۲۴۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کنعانی مقدم: اعتماد مردم به اصولگرایان به خاطر حمایت از احمدی‌نژاد صدمه دید

او که با خبرگزاری ایلنا گفت‌وگو کرده، همچنین بر این باور است که اعتماد مردم به جریان اصولگرایی به علت حمایت این جریان از احمدی‌نژاد صدمه دیده و می‌بایست این اعتماد باسازی شود.

گزیده سخنان کنعانی مقدم را در ادامه بخوانید.

او در پاسخ به سوالی درباره چگونگی آرایش اصول‌گرایان در انتخابات مجلس عنوان کرد : بحث‌هایی را داشته‌ایم که گروه‌ها، احزاب و تشکل‌هایی که با یکدیگر همگرایی دارند ابتدا دور هم جمع شوند و سعی کنند که مواضعشان را مشترک کنند و اگر توانستند به سمت یک ائتلاف پیش بروند. چون اعتقادمان این است که بدون ائتلاف سیاسی، ائتلاف انتخاباتی شکننده و غیرقابل اعتماد است. بعد هم باید متناسب با این ائتلاف ساز و کار انتخاباتی، سازمان رای، شورای رهبری و ساختار اجرایی و همچنین نقشه راهی که برای این کار در نظر گرفته شده است مطرح شود و پیش برده شود.

او در ادامه با بیان اینکه جامعه روحانیت بیشتر کار ستادی انجام می‌دهند، بیان کرد: یک شورای وحدتی هم هست که جلساتشان تشکیل می‌شود و ما هم در جبهه ایستادگی جلسات متعددی را در این خصوص داریم و مشغول این هستیم که مواضع مشترکی را برای انتخابات با آنها اتخاد کنیم. بناست که آنها مثل «جمنا» ذیل یک چتر قرار بگیرند، اما سازوکار آن را هنوز مشخص نکردند. اگر شورای وحدت بیشتر این جنبه را داشته باشد که «همه باهم» باشند، ممکن است که وحدت شکل بگیرد اما اگر «همه با من» باشد شکل نخواهد گرفت.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: درست است که گفتمان انقلابی یک گفتمان ارزشی و بسیار مهمی است، اما اگر این گفتمان نتواند مطالبات مردم را پاسخگو باشد، قطعا باز به حاشیه خواهد رفت و نمی‌تواند رای اکثریت را برای تعیین سرنوشت در مجلس به دست بیاورد.

این فعال سیاسی در خصوص پیش بینی‌اش از مجلس آینده گفت: من اعتقاد دارم که مجلس آینده اکثریت و اقلیت ندارد، بلکه آرا بین اصول‌گرایان، اصلاح‌طلبان تقسیم و معتدلین، مستقلین می‌شود و باید منتظر باشیم و ببینیم که در مجلس آینده فراکسیون‌های مشترکی به صورت ائتلافی شکل می‌گیرد یا نه. چون انتخابات مجلس یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده قرار دارد ممکن است تحت تاثیر سرلیستی کسانی قرار بگیرد که در موقعیت انتخابات ریاست جمهوری هستند.

او در خصوص اعتماد مجدد مردم به اصولگرایان عنوان کرد: باید مقداری درهای سیاسی را باز کرد و با طرح مطالبات مردم در زمینه‌های مختلف کاری کرد که اعتماد از‌دست‌رفته مردم نسبت به جریان اصول‌گرایی دوباره احیا شود؛ ما این بازسازی اعتماد را مجددا شکل می‌دهیم.

همچنین ذکر این نکته ضروری است، مجلسی باید شکل بگیرد که بتواند در عین کار آمدی برنامه‌هایی را که از طرف جناح‌های سیاسی مطرح می‌شود، در قانون‌گذاری اثر بدهد.

کنعانی مقدم در تعریف خود از اصولگرایی تصریح کرد: اصول‌گرا، اصولگراست و این تغییر نمی‌کند. اگر ائتلاف سیاسی شکل می‌گیرد، در هر زمانی متناسب با شرایط خاص خودش عنوان لیست ائتلاف تغییر می‌کند. بنابراین اصول‌گرایی همان اصول‌گرایی است و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده و همان مبانی به قوت خودش باقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار