ترامپ : امیدوارم جنگی با ایران روی ندهد

تهران (پانا) - «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه برغم تهدیدهای توخالی ابراز امیدواری کرد که جنگی بین ایران و آمریکا روی ندهد.

کد مطلب: ۹۲۴۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ : امیدوارم جنگی با ایران روی ندهد

ترامپ در مصاحبه ای که شبکه فاکس نیوز با وی انجام داد، ضمن تکرار بر تمایل خود برای پرهیز از رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا، مدعی شد که در صورت وقوع جنگ، واشنگتن در موضع قدرتمندی قرار دارد.

ترامپ در ادامه گفت: بحث من در مورد اعزام نیروی زمینی نیست. صرفاً می گویم که اگر اتفاقی بیفتد، خیلی طول نخواهد کشید.

پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد، پس از تجاوز به حریم هوایی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، از سوی نیروی هوافضای سپاه سرنگون شد.

این پهپاد از پایگاه هوایی الظفره امارات برخواست و ارتفاع خود را تا ۱۰ کیلومتری زمین برای عزیمت به سمت مرزهای ایران افزایش داد.

اقدامات تحریک آمیز آمریکا علیه ایران به اینجا ختم نشده و با اعمال تحریم‌های جدیدی علیه مقام‌های ارشد کشورمان ادامه یافته است.

ترامپ در تلاش برای راه اندازی جنگ روانی علیه ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه رهبر انقلاب اسلامی و تعدادی از فرماندهان سپاه اعمال کرده و به تحریم وزیر امور خارجه ایران وعده داده است.

مقام‌های ایران نیز به تحریم‌های جدید واکنش نشان داده‌اند. حسن روحانی رئیس جمهوری ایران این اقدام را نشانه بی خردی دولتمردان آمریکایی دانسته و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این تحریم‌ها گفته که دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جاافتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار