رئیس سازمان ترافیک در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

آیا مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در تهران مطلوب هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان ترافیک شهرداری تهران مشکلات مسیرهای ویژه دوچرخه در تهران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۲۴۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
آیا مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری  در تهران مطلوب  هستند

یوسف حجت در گفت‌وگو با پانا درباره کیفیت دوچرخه‌های بی‌دود گفت: اینکه می‌گویند بی‌دود دوچرخه خوبی نیست از یک جنبه درست است و از یک جنبه غلط. دوچرخه‌های این طرح از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما دوچرخه‌های اشتراکی نباید ظریف باشد چون افراد مختلفی استفاده می‌کنند، بنابراین باید دوچر‌خه‌ مقاوم باشد.

وی با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه مسیرهای ویژه دوچرخه وجود دارد، گفت: مسیرهایی که ساخته شده است، مطلوب نیست و این موضوع را در سیاست‌‌های سازمان ترافیک قرار داده‌ایم. در مسیرهای ویژه باید از بهترین آسفالت استفاده شود اما مشاهده می‌شود که در برخی مسیرها امکان دوچرخه‌سواری وجود ندارد چون پستی و بلندی زیادی در این مسیرها وجود دارد.

حجت با اشاره به پارک موتورسیکلت در مسیرهای ویژه دوچرخه گفت: موتورسیکلت‌ها در این مسیرها خیلی مشکل‌ساز نیستند و به جز یکی دو مسیر مشکلی از این بابت پیش نیامده چون موتور نیاز به آزادی عمل بیشتری دارد اما پارک موتور در این مسیرها مشکل‌ساز شده است اما این مشکل هنوز حاد نیست و سعی می‌کنیم این مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس سازمان ترافیک با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها هیچ مقرراتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: در برخی خیابان‌‌ها از جمله خیابان ایرانشهر برای اینکه موتورسیکلت در مسیرها پارک نکنند محل پارک ویژه موتور تعریف شده است و با پلیس هم هماهنگ شده است و پلیس هم با متخلفان برخورد می‌کند اما معضل موتورسیلکت معضل تهران و معضل ملی است که این مساله باید حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار