امروز: سه شنبه 30 دی 1399 - 06:54 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا رسانه‌های دیگر

تصمیم‌گیری‌های یک‌شبه فقط نارضایتی به همراه دارد

تغییرات در طرح ترافیک مردم را عصبانی کرده است

تغییرات در طرح ترافیک مردم را عصبانی کرده است

کارشناسان بی‌طرف و نه سفارشی درباره طرح جدید نظر دهند

6/26/2019 2:33:53 PM
6/26/2019 2:33:53 PM
چهارشنبه 5 تیر 1398 - 14:33
حسن خلیل آبادی

تهران (پانا) - ابراز تاسف عضو شورای شهر تهران از اینکه ازدحام جمعیت در وسایل نقلیه عمومی به حدی است که وحشت می‌کنیم، سوار اتوبوس و مترو شویم، اینها اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران است که بعد از حذف طرح زوج و فرد و افزایش نارضایتی مردم و آشفتگی‌های ایجاد‌شده عنوان کرده‌است.

به‌گزارش ایلنا، حسن خلیل‌آبادی در این زمینه عنوان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیشتر باید به‌فکر کمبودهای وسایل نقلیه عمومی باشد، نه اینکه برای کنترل ترافیک و آلودگی هوا از طرح ترافیک استفاده کند.

چند روزی از اجرایی شدن طرح جدید کنترل آلودگی هوا می‌گذرد، طرحی که با اعتراضات بسیاری در طی چندروز گذشته مواجه بوده است. اساتید دانشگاه معتقدند نبود مطالعات کارشناسی در این طرح، آن را به یک تصمیم چشم بسته تقلیل داده است، چرا که اجرای هر طرحی در حوزه حمل و نقل و ترافیک در تهران نیازمند مدلسازی است، و نبود آن به معنای تصمیم‌گیری با چشمان بسته است. برخی اعضای شورای شهر نیز به طرح کنترل آلودگی هوا ایراداتی را وارد می‌دانند و می‌گویند اگرچه این طرح اقدامی مثبت است، اما محدود کردنش به فضای تنها ۱۲۰ کیلومتر از تهران ۷۸۰ کیلومتری آن را تضعیف کرده است. علاوه‌بر اینکه نبود پیوست‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی ترافیکی بیش از پیش طرح ترافیک جدید را با تردید مواجه کرده است.

انتقاد از نبود پیوست‌های مطالعاتی در طرح ترافیک جدید

خلیل‌آبادی با اشاره به طرح ترافیک جدید و نارضایتی‌هایی که در چند روز از سوی مردم و کارشناسان در این‌باره مطرح است، گفت: مشکل اساسی تهران آلودگی هوا است که یکی از دلایل اصلی آن ترافیک بیش از حد در تهران است، در نتیجه باید کاری کرد تا مردم از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده کنند، اما راهکارهای آن باید توسط متخصصان و کارشناسان تعیین و به شورای ترافیک ارائه و براساس دریافت‌ها و مطالعات علمی تصمیمات گرفته شود.

او در ادامه می‌افزاید: تغییرات طرح ترافیک و طرح زوج و فرد بدون اطلاع‌رسانی و ارائه نظرات کارشناسی به مردم، آنها را بیشتر عصبانی می‌کند تا اینکه رضایت‌مندی مردم را به‌همراه داشته باشد. باید در این تغییرات پیوست‌های مطالعاتی قوی برای ارائه و توجیه مردم وجود داشته باشد و با استناد به آنها از طرح دفاع کرد.

هنوز چرایی تغییرات در طرح ترافیک را نمی‌دانم

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه من به‌عنوان یک عضو شورا به‌طور دقیق نمی‌دانم به چه دلیل این تغییرات در طرح جدید اتفاق افتاده است، به ارائه نشدن اطلاعات کافی اشاره کرد و گفت: اگرچه طرح کنترل آلودگی هوا و به‌عبارتی طرح ترافیک جدید مصوبه شورای شهر نیست و شورا تنها در تعیین قیمت‌ها حضور داشت، اما حداقل به‌عنوان یک شهروند باید در جریان چرایی تغییرات ایجاد شده قرار بگیریم.

او در ادامه با اشاره به اینکه این مصوبه را شورای ترافیک، معاونت حمل ونقل و ترافیک،‌ استانداری و پلیس راهور به تصویب رسانده‌اند، گفت: در نتیجه اطلاع‌رسانی درست به مردم هم باید توسط این ارگان‌ها انجام بگیرد. اطلاع‌رسانی بیشتری نیاز است و اگر این اقدام برای کاهش آلودگی هوا، سلامتی و زیست بهتر شهروندان انجام شده، باید به آنها اعلام شود. تصمیم‌گیری‌های یک شبه، ناراحتی مردم را به همراه دارد که به این مساله دقت چندانی نشده است.

باید از «کارشناسان بی‌طرف» استفاده شود نه «کارشناسان سفارشی»

خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه این طرح به پیوست‌های علمی نیاز دارد، تاکید کرد: برای تهیه پیوست‌ها نیز باید از کارشناسان بی‌طرف استفاده شود نه کارشناسان سفارشی که در نهایت به مثبت بودن پروژه رای می‌دهند، در کشور ما از این کارشناسان سفارشی بسیار است. یک گروه متخصص، بی‌طرف و دانشگاهی باید بر روی این طرح مطالعه داشته باشند و نظر دهند.

او در ادامه تصریح کرد: اصل ماجرا این است که در تهران خودرو زیاد و سیستم حمل ونقل عمومی ضعیف است. اگر خطوط مترو، بی آرتی و در مجموع حمل و نقل عمومی در سطح شهر تهران تقویت شده بود، بخش بزرگی از مسئله آلودگی هوای شهر تهران برطرف می‌شد. بسیاری از اتوبوس‌های تهران اکنون از رده‌خارج هستند، در حالی‌که جمعیتی که از این ناوگان استفاده می‌کنند، بسیار زیاد هستند که این امر سطح نارضایتی مردم از خدمات عمومی را بالا می‌برد.

وحشت می‌کنیم سوار اتوبوس و مترو شویم

او خاطرنشان کرد: در شهرهای اروپایی مردم از اتوبوس به‌عنوان یک ابزار گردشگری استفاده می‌کنند، اما در اینجا متاسفانه کمبود اتوبوس واحد و ازدحام جمعیت به‌حدی است که وحشت می‌کنیم، سوار اتوبوس و مترو شویم.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه اگر به وضعیت حمل ونقل عمومی به‌درستی رسیدگی شود، کمبودها در این ناوگان برطرف و بر تعداد وسایل نقلیه عمومی افزوده شود و اصلا تهران به طرح ترافیک نیاز ندارد، گفت: مردم مگر خودآزار هستند که پول بنزین بیشتر پرداخت کنند، به ماشین خود استهلاک بیشتر وارد کنند، در ترافیک سنگین خیابان‌های تهران قرار گیرند و به مقصد برسند؟! نابسامانی ناوگان حمل و نقل عمومی است که مردم را مجبور به استفاده از خودروی شخصی می‌کند.

معاونت حمل و نقل به فکر وسایل نقلیه عمومی باشد نه طرح ترافیک

او همچنین اظهار کرد: اگر ناوگان حمل و نقل عمومی متناسب با نیاز مردم و به‌صورت یکپارچه در سطح شهر توزیع شده باشد، اصلا کسی از خودروی شخصی استفاه نمی‌کند، وقتی با هزینه کمتر و زمان کمتر بتوانی به مقصد برسی، چه لزومی دارد که از خودروی شخصی استفاده کنی؟ و این مساله‌ای است که باید مورد توجه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران قرار گیرد. این معاونت بیشتر باید به فکر وسایل نقلیه عمومی باشد، در حالی‌که برای کنترل ترافیک و آلودگی هوا از طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا استفاده می‌شود، در صورتی‌که حل ریشه‌ای ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران در ساماندهی و بروز رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: همه دستگاه‌ها در توسعه حمل ونقل عمومی باید تکلیف خود را انجام دهند، وزارت نفت سهم این شهر از کاهش سوبسید بنزین را پرداخت نمی‌کند تا امکان توسعه مترو و حمل و نقل عمومی بیشتر شود. این طرح‌ها ساکن است و به اجرا رساندن آن نیازمند مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی است.

ترافیک عصبانی وسایل نقلیه عمومی اتوبوس مترو آلودگی هوا مدلسازی طرح ترافیک حسن خلیل‌آبادی طرح زوج و فرد پلیس راهور گردشگری خودآزار ساماندهی
اخبار مرتبط
  • نبود حتی یک وسیله نقلیه عمومی مناسب‌سازی شده برای معلولان در خراسان شمالی

  • مترو هشتگرد تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

  • از ورود ۴ قطار نو به مترو تا احصای مشکلات جدید در خط ۷

  • عضو شورای شهر تهران : طرح ترافیک جدید باید یک مرحله آزمایشی اجرا شود

  • رییس پلیس راهور ناجا: «طرح ترافیک جدید» ربطی به پلیس راهور ندارد

  • ۵دلیل ناکامی ایران در گردشگری

  • درختان آلودگی هوای شهرها را کاهش می‌دهند؟

  • احتمال ناسالم شدن هوای تهران برای گروه‌های حساس

  • ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی ویژه «تشییع شهدا» در مرکز تهران

  • طرح ترافیک جدید پنجشنبه‌ها هم اجرا می‌شود

  • طرح حذف زوج و فرد و سردرگمی و نارضایتی مردم

  • تصمیم‌گیری در حوزه حمل و نقل تهران «چشم‌بسته» انجام می‌شود

  • سه شنبه‌ها در بیرجند روز حمل و نقل پاک نامیده می‌شود

  • توصیه‌های محیط زیست استان تهران برای 2 روز آینده

  • معاون سازمان محیط‌زیست: هزینه‌کرد ۱۶ درصد بودجه سلامت کشور برای اهوازی‌ها

  • هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت

  • ضرورت ثبت مشخصات خودرو در سامانه «تهران من»

  • جزییات طرح ترافیکی جدید پایتخت + نقشه

  • افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • جزئیات بازگشایی مدارس؛ حضور در مدارس اجباری نیست

  • ‌ارسال جوایز برگزیدگان مسابقه مرد میدان

  • پخش سریال «باخانمان» در شبکه سه

  • رمضانی: زنگ انقلاب 12 بهمن از سوی وزیر آموزش و پرورش نواخته می‌شود

  • پایان غم‌انگیز معین

  • کدام مدارس از اول بهمن ماه بازگشایی می‌شوند؟

  • نام اولین خرید زمستانی استقلال لو رفت

  • ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل فولاد اعلام شد

  • ترکیب استقلال برای دیدار مقابل تراکتور اعلام شد

  • صفحه اول روزنامه‌های صبح روز دو‌شنبه 29 دی 99

  • فوت 83 بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته؛ 10 شهر در وضعیت قرمز قرار دارند

  • ویژه دانش‌آموزان؛ جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 29 دی

  • جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 30 دی اعلام شد

  • تفویض اختیار به مدیران مناطق و مدارس برای پیش بردن آموزش

  • سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران درگذشت

  • بارش برف و باران در کشور آغاز شد

  • سیرجان شهر مازادهای استقلال

  • ذوالفقاری: همکاری مردم شرط پایدار کنترل کرونا است

  • آمادگی تأمین اجتماعی برای افزایش تعهدات دارویی و تجهیزات پزشکی

  • رایزنی واعظی و مصطفی‌اُف برای توسعه روابط ایران و آذربایجان

  • پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل با پول‌های بلوکه‌شده در کره‌جنوبی

  • ‏93 اثر خوشنویسی به جشنواره تجسمی فجر راه یافتند

  • ورود موج جدید سرما و دعوت وزارت نیرو از مردم به مصرف بهینه انرژی

  • بودجه سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است

  • افزایش بستری بیماران کرونایی بین ۵ تا ۱۷ سال

  • بازدید معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از مدارس زنجان

  • کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان ستاد بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

  • نشست هیات رئیسه مجامع تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش اسلامشهر

  • آغاز رزرو بلیت جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

  • برگزاری جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان شرقی

  • واشنگتن‌ دی‌سی در آستانه مراسم تحلیف؛ پایتخت یا پادگان؟

  • دست پر سازمان اوج در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

  • ادعاهای جدید محمود احمدی‌نژاد درباره یارانه

  • نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک دستگیر شد

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم