مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران: پروژه مهر نماد بهره‌وری نظام آموزشی است

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران «پروژه مهر» را نماد بهره‌وری برشمرد که طی آن تربیت که آموزش بخشی از آن است، باید با کارایی و اثربخشی بالا اتفاق بیفتد.

کد مطلب: ۹۲۴۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران: پروژه مهر نماد بهره‌وری نظام آموزشی است

عسکری نیکزاد در گردهمایی مدیران، رؤسا و معاونان آموزشی و پژوهشی شهرستان‌ها و مناطق استان مازندران که در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری برگزار شد، برتری آموزش و پرورش مازندران در اجرای پروژه مهر در سه سال اخیر در سطح کشور را از افتخارات استان برشمرد و‌ گفت: «پروژه مهر مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزش و پرورش از زمان حرکت دانش‌آموز و معلم از منزل تا مدرسه است.»

او پروژه مهر را نماد بهره‌وری به معنای کارایی و اثربخشی برشمرد و ادامه داد: «بهره‌وری زمانی رخ می‌دهد، انجام کارهای خوب و انجام خوب کارهاست و در پروژه مهر در پی آن هستیم که تربیت که آموزش بخشی از آن است، باید با بهره‌وری بالا اتفاق بیفتد.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با اشاره به شش کارگروه‌ تشکیل‌شده در اجرای پروژه مهر، از تشکیل یک کارگروه دیگر به نام کارگروه فرهنگی و‌ ورزشی نیز در پروژه مهر مازندران خبر داد.

نیکزاد به شعار پروژه مهر با عنوان «مدرسه محوری، مهارت آموزی و توسعه مشارکت» اشاره کرد و ادامه داد: «هر یک از این سه عنصر فلسفه‌ای دارد که با توجه به آن‌ها در فرایند پروژه مهر، می‌توان اثر ماندگار در آموزش‌وپرورش داشت.»

او استقرار پایه دوازدهم و اضافه شدن ۱۷ هزار دانش‌آموز به مدارس بدون آنکه کلاس، فضا، تجهیزات و معلم تغییر کند، کاری سخت برشمرد که با تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان فنی‌‌وحرفه‌ای و شهرک صنعتی و غیره بسته شد، امکان‌پذیر شد.

نیکزاد گفت: «مدرسه‌محوری بحثی فرایندی است که سطح به سطح باید پیش رفت. مقدماتش در حال چیدن است، قبل از هر چیز، نیروهای انسانی ما باید آموزش لازم را ببینند.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران تأکید کرد که مدرسه و‌ کادر آموزشی باید به سطح هم‌تراز با سند تحول بنیادین برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار