جزئیات برگزاری و اعلام نتایج آزمون جذب هزار مدرس آموزش خانواده در 7تیر

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری آزمون انتخاب و جذب 1000 مدرس آموزش خانواده و نحوه اعلام نتایج این آزمون را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۲۴۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری و اعلام نتایج آزمون جذب هزار مدرس آموزش خانواده در 7تیر

نورعلی عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره جزئیات این آزمون گفت: «مجموع مدرسانی که اکنون در حوزه خانواده فعالیت می‌کنند کفاف جمعیت خانواده‌ها را نمی‌دهد و به همین دلیل ما سالانه آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده را برگزار می‌کنیم. این آزمون سال گذشته هم برگزار شد و امسال هم برگزار خواهد شد.»

او ادامه داد: «امسال بعد از اعلام فراخوان تا پایان مهلت ثبت‌نام، در مجموع 4200 نفر داوطلب شرکت در آزمون در سامانه ثبت‌نام شدند. آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده در ساعت 10 روز جمعه 7 تیر در 32 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.»

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از اعلام نتایج این آزمون، دو هفته بعد از برگزاری و در دهه سوم تیرماه خبر داد و گفت: «داوطلبان تا فردا پنج‌شنبه 6 تیر فرصت دارند به سامانه www.familyedu.ir مراجعه و کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند.»

عباسپور از جذب 1000 نفر از میان متقاضیان فراخوان مدرسی آموزش خانواده در دو مرحله خبر داد و گفت: «بعد از برگزاری آزمون کتبی، افرادی که 60 درصد نمره آزمون کتبی را کسب کنند به مصاحبه دعوت خواهند شد. بعد از مصاحبه، داوطلبانی که بیشترین امتیاز را کسب کنند پذیرفته می‌شوند و وارد مرحله سوم یعنی دوره آموزشی خواهند شد. متقاضیان هر استان در همان استان مصاحبه می‌کنند.»

او گفت: «چهار کتاب که مرتبط با مباحث آموزش خانواده، فرزندپروری، ارتباط خانواده و مدرسه است، به عنوان منابع آزمون معرفی و سوالات از محتوای این کتاب‌ها طراحی و استانداردسازی و با همکاری مرکز سنجش و حراست آموزش و پرورش، با رعایت ایمنی کامل به استان‌ها ارسال شده است.»

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: «تمام فرایند برگزاری آزمون کتبی تا مصاحبه و دوره آموزشی تا شهریور تمام می‌شود و کسانی که جذب شوند، از مهر امسال فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.»

به گفته عباسپور، بیشترین ثبت‌نام متقاضیان مربوط به استان‌های تهران و خراسان رضوی و بیشترین پذیرش هم برای همین استان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار