تجربه یک تابستان پرنشاط در باغ تجربه

اصفهان (پانا) - باغ تجربه وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در تابستان 98 در شش روز هفته میزبان شهروندان ارشد است.

کد مطلب: ۹۲۴۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تجربه یک تابستان پرنشاط در باغ تجربه

فهمیه سادات کدخدایی با اشاره به اجرای برنامه "ترنم شادی" در روزهای شنبه افزود: این برنامه شاد با محوریت سالمندان و برای استعدادیابی و توانمندسازی شهروندان ارشد برگزار می‌شود که از استعدادها و ظرفیت مشارکت‌جویی آنها در اجرای برنامه ها استفاده می‌کنیم.
او ادامه داد: کارگاه روان‌شناسی با عنوان‌ "راه‌ حل‌های نرفته" با حضور یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه اصفهان صبح‌های یکشنبه با حضور فعال شهروندان ارشد برگزار شده که مخاطبان تنها شنونده نیستند، موضوع کارگاه را خودشان پیشنهاد داده و برنامه به صورت پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.
مدیر باغ تجربه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: انجمن شعرخوانی با عنوان "بوستان شعر و ادب" روزهای دوشنبه با حضور دو تن از اساتید حوزه شعر میزبان شهروندان است.
کدخدایی "راز تندرستی" و "یاقوت‌های سپید" را دو برنامه‌ روزهای سه‌شنبه باغ تجربه دانست که به صورت یک هفته در میان برنامه ریزی شده است.
او تصریح کرد: در برنامه راز تندرستی با حضور پزشکان متخصص به کارشناسی مباحث مربوط به سلامت جسم در حوزه سالمندی پرداخته شده و به پرسش‌های شهروندان ارشد پاسخ داده می‌شود.
او با اشاره به برنامه یاقوت‌های سپید گفت: این کارگاه نیز انجمنی ادبی با رویکرد فرهنگ عامه اصفهان است که در آن ابتدا شهروندان ارشد آموزش نویسندگی دیده و سپس درباره آداب و رسوم و فرهنگ عامه اصفهان می‌نویسند و دست‌نوشته‌های برگزیده آنها به چاپ می‌رسد.
"باغ و بازی" شامل بازی‌های تفریحی، بومی و محلی، ورزشی و فکری برنامه صبح‌های چهارشنبه باغ تجربه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است که به گفته کدخدایی با هدف ایجاد امید، انگیزه و نشاط اجتماعی و افزایش تحرک در بین شهروندان ارشد برگزار می‌شود. کارشناسان این برنامه تمرینات حفظ تعادل نیز به سالمندان ارائه می‌‌کنند.
او اضافه کرد: گردشگری درون‌شهری و برون‌شهری برنامه پنجشنبه‌های باغ تجربه است که مقصد آن شنبه هر هفته اعلام می‌‌شود و شهروندان ارشد می‌توانند در این برنامه ثبت‌نام کنند.
مدیر باغ تجربه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تربیت مربیان بازی‌های بومی و محلی از بین شهروندان ارشد با همکاری هیأت ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی و محلی را از دیگر برنامه‌های این مرکز در تابستان دانست و گفت: دو جلسه از این برنامه برگزار شده و یک جلسه دیگر باقی مانده است. مربیانی که آموزش می‌بینند می‌توانند در مناطق پانزده گانه شهر به اجرای بازی‌های بومی و محلی بپردازند.
او با اشاره به اجرای برنامه کنترل و سنجش رایگان فشار خون در باغ تجربه افزود: پایش سلامت نیز از برنامه‌های روتین این مرکز است. همچنین برنامه ورزش صبحگاهی هر روز از ساعت 7:30 تا 8 مخصوص آقایان و از ساعت 8 تا 8:30 مخصوص بانوان برگزار می‌شود.
کدخدایی برگزاری جشن بزرگ تکریم سالمند در شهریورماه، برگزاری مانورهای شهری با رویکرد توجه به سالمندان و ایجاد احساس ارزشمندی در آنها و تبلیغات شهری برای فرهنگ‌سازی درباره مباحث حوزه سالمندان را دیگر برنامه‌های باغ تجربه در تابستان 98 دانست.
او درباره گروه سنی مخاطب برنامه‌های باغ تجربه خاطرنشان کرد: برخی برنامه‌های این مرکز پیش‌گیرانه و برخی نیز آموزشی است و هدف، خوب سپری کردن دوران سالمندی است؛ به همین دلیل به جز گروه سنی سالمند، میان‌سالان نیز در برنامه‌ها مشارکت داده می‌شوند و در واقع افراد بالای 50 سال مخاطب برنامه‌های ما هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار