معاون امور فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان: این نهاد از دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه استانی حمایت می کند

زاهدان (پانا) - معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد این نهاد از نخبگان، نفرات برتر مسابقات قرآنی، جشنواره‌های هنری، المپیاد علمی که دارای رتبه‌ و مدارک علمی هستند حمایت می کند.

کد مطلب: ۹۲۴۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان: این نهاد از دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه استانی حمایت می کند

علیرضا دهقان، معاون امور فرهنگی کمیته امداد سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با هدف حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت نخبه طرح سدید ویژه دانشجویان مددجو و طرح وارثین برای دانش‌آموزان تحت حمایت استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: طرح وارثین با هدف ایجاد نظام اعتقادی، اخلاقی و فکری منسجم در قالب تعالیم دین مبین اسلام، ایجاد روحیه نشاط و بالندگی در دانش‌آموزان، تقویت بصیرت افزایی و ولایت مدارانه، تقویت فرهنگ مطالعه و پژوهش، مهرت‌های ذهنی متناسب با سن دانش‌آموزان اجرا خواهد شد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان بیان داشت: این طرح شامل دانش‌آموزان دختر و پسر سال سوم دوره متوسطه اول و سال اول دوره متوسطه دوم است و افرادی که از استعداد، توانایی، دانش و توانمندی خوب برخوردار بوده و حتما مورد حمایت باشند از حمایت های این نهاد برخوردار هستند.

دهقان تصریح کرد: دانش آموزان تحت حمایت، مددجویان ساکن مجتمع‎های فرهنگی و تربیتی و کانون‌های ثابت و موقت این نهاد و همچنین افرادی که انگیزه داشته باشند به صورت داوطلبانه در این طرح حضور دارند.

او افزود: با توجه به برنامه پنج ساله ششم توسعه کمیته امداد امام (ره) به منظور شناسایی، آموزش و ساماندهی دانشجویان و طلاب تحت حمایت دوره آموزشی و تربیتی در قالب طرح سدید در ایام تابستان سال جاری برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی در قالب اردوهای ۱۵ روزه در مشهد مقدس انجام می‌شود، گفت: طرح سدید با هدف خودباوری، به فعلیت رساندن استعدادهای جوانان، دانشجویان، ایجاد امید و بالندگی، تربیت نیروهای مومن و متعهد برای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

دهقان ادامه داد: دانشجویان تحت حمایت که حداقل دو ترم از سال‌تحصیلی آنها باقی مانده به صورت داوطلبانه و با انگیزه در این طرح شرکت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر بیش از ۴۷ هزار دانش‌آموز و شش هزار و ۴۹۱ دانشجو از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار