دری: با اجرای دقیق پروژه مهر تهران به استقبال سال تحصیلی با کیفیت‌تر می رود

تهران (پانا) - دری، معاون متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران رویکرد پروژه مهر 98 را استقرار نظام راهبری مدرسه محوری و پشتیبانی موثر از مدارس اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۲۴۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دری: با اجرای دقیق پروژه مهر تهران  به استقبال سال تحصیلی با کیفیت‌تر می رود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران ، جلسه اعضای دبیرخانه پروژه مهر 98 اداره کل آموزش و پروش شهر تهران با مسئولان کارگروه های متناظر در منطقه یک برگزار شد.

پانته آ درّی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران هدف از پروژه مهر را فرآیندهای موثر در آماده سازی مدارس و ادارات برای استقبال از سال تحصیلی آینده و شناسایی مشکلات و تنگناها و همکاری و همدلی جهت اتخاذ تصمیمات موثربرای مرتفع کردن آنها دانست.

مسئول دبیرخانه پروژه مهر شهر تهران گفت: شاخص های پروژه مهر بر اساس کارکردهای سازماندهی، تعمیر و تجهیز، تایید صلاحیت، نظارت و ارزیابی و توجیه و تبلیغ و اطلاع رسانی بنا شده است و ضروری است با تشکیل دبیرخانه پروژه مهر مستقر در معاونت آموزش متوسطه، صدور ابلاغ مسئولان، آسیب شناسی اقدامات سال گذشته و بررسی راهکارهای شناسایی و ترمیم نقاط قابل بهبود و برگزاری جلسات توجیهی جهت تبیین شرح وظایف تنظیم و جدول زمانبندی و تعیین دستورکارجلسات منظم اقدام گردد.

معاون آموزش متوسطه برگزاری پروژه مهر 98 با رویکرد نظام راهبری مدرسه محوری و در راستای تفویض اختیارات از وزارت متبوع به استان ها صورت می گیرد که با هدف ارتقای کیفیت پشتیبانی از واحدهای آموزشی عملیاتی می شود.لذا صدور ابلاغ مدیران مدارس به عنوان مسئول کمیته بازگشایی پروژه مهر مدرسه و ارسال شرح وظایف جهت انجام خود ارزیابی های اولیه در واحدهای آموزشی بر اساس نمون برگ های ارایه شده مورد انتظار می باشد.

همچنین برنامه ریزی ها و فعالیت ها با عنایت به شرایط متفاوت مناطق از لحاظ موقعیت جغرافیایی بافت فرهنگی و اجتماعی، فضای کالبدی، تنوع مدارس، شرایط نیروی انسانی محقق می شود.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه صادق صادق پور، مدیر آموزش و پرورش منطقه یک، ضمن خیر مقدم به همکاران ضرورت توجه به شرایط خاص منطقه یک با توجه به تقسیمات کشوری و سهم بالای مدارس غیردولتی منطقه یک در آموزش و برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت خدمات آموزشی در بخش روستایی منطقه را از اولویت های منطقه برشمرد وثبت تجارب موفق مدارس و نظارت بالینی برروند اجرای برنامه ها را از راهکارهای اجرایی حل مسائل پیش رو دانست. درادامه جلسه ناهیدمقدم معاون آموزش متوسطه منطقه به تبیین فعالیت های انجام شده در کارگروه ها و مدارس؛ از جمله بازدید همکاران معاونت پشتیبانی از مدارس و صدور ابلاغ داخلی برای اعضای کارگروه ها، تشکیل میز ساماندهی پرداخت .همچنین نماینده مدیران منطقه برگزاری نمایشگاه سال قبل را یکی از تجربه های موفق در ایجاد بستر های لازم برای ارایه ایده و برنامه در افزایش کیفیت امور آموزشی و پرورشی عنوان کرد.در پایان اعضای کارگروه منطقه نظرات خود و مسائل پیش رو در طی مسیر اجرای پروژه مهر را مطرح کردند و اعضای کارگروه های پنج گانه پروژه مهر اداره کل ضمن بررسی فعالیت های انجام شده به تبادل نظر با همکاران منطقه و ارایه راهکار برای مسایل مطرح شده پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار