فعالیت های تابستانی کانون‌های فرهنگی تربیتی شهرستان دیواندره آغاز به کار کرد

دیواندره(پانا)-در مراسم افتتاحیه فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی تربیتی شهرستان دیواندره که با حضور مدیر و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش دیواندره برگزار شد مدیر آموزش و پرورش این شهرستان گفت: اوقات فراغت مانند یک شمشیر دولبه است؛ که در صورت بهره برداری صحیح از آن سبب ارتقاء همه شاخص های آموزشی و تربیتی خواهد شد.

کد مطلب: ۹۲۴۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های تابستانی کانون‌های فرهنگی تربیتی شهرستان دیواندره آغاز به کار کرد

با حضور مدیر و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان دیواندره و جمعی از مسئولین سطح شهرستان دیواندره، مراسم افتتاحیه فعالیت های تابستانی سال 98 برگزار شد.

عبدی مدیر آموزش و پرورش دیوانده در این مراسم ضمن اشاره به این مطلب که اوقات فراغت مانند یک شمشریر دولبه است؛ که در صورت بهره برداری صحیح سبب ارتقاء همه شاخص های آموزشی و تربیتی خواهد شد؛ عنوان کرد: امروزه برای پر نمودن اوقات فراغت دانش آموزان نیازمند تعامل گسترده کلیه کسانی هستیم که در این زمینه دخیل هستند؛ چون ما باید در انجام این فرایند فعالیت هایی را در نظر بگیریم که با فرهنگ ایرانی-اسلامی ما همخوانی داشته باشد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه مطالعه کردن، فعالیت های ورزشی و برگزاری اردوهای علمی، آموزشی، سازندگی از جمله چندین راهکارپر کردن اوقات فراغت دانش آموزان است؛ عنوان کرد: پر کردن اوقات فراغت به معنی این نیست که دانش اموز فقط بیکار نباشد؛ بلکه باید این پر کردن اوقات دارای کیفیت لازم نیز باشد؛ لذا چون وقت اضافه از موارد آسیب زا بخصوص در سنین پایین است باید تمام تلاش خود را در راستای پر کردن صحیح اوقات فراغت دانش آموزان بکار گیریم.

عبدی همچنین خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش امروز هم از لحاظ کمی و هم کیفی در راستای تحقق اهداف عالی اسناد فرادستی گام بر می دارد؛ و در این راستا با تحت پوشش قرار دادن اکثر دانش آموزان سطح شهر و روستاهای بزرگ و همچنین ساماندهی 2500 نفر روز در فعالیت های تابستانی گام بزرگی را در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی که امروزه به عنوان بزرگترین چالش دانش آموزان را تهدید می کند برداشته ایم.

مدیر آموزش و پرورش در این افتتاحیه با اشاره به آسیب هایی از جمله فضای مجازی و اعتیاد گفت: امروزه آسیب هایی از جمله استفاده نادرست از فضای مجازی در اوقات فراغت دانش آموزان را تهدید می کند؛ لذا بهره گیری از توانمندیهای کلاس های تابستانی یکی از راههای جلوگیری از این آسیب هاست.

وی در پایان سخنانش همچنین عنوان کرد: همه باید در زمینه اطلاع رسانی لازم در خصوص ثبت نام در کانون ها، سالن های ورزشی و مراکز فعالیت های تابستانی اهتمام لازم را داشته باشند تا خدمتی به جامعه خود کرده باشند و اینکه هدف از برگزاری آن گسترش فرهنگ سازندگی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نو جوانان است.

گفتنی است در این مراسم برنامه های فرهنگی هنری هم توسط دانش آموزان اجراء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار