یکی از نمایندگان مجلس هشدار داد:

زنان زندانی طرد شده؛ هم از سوی خانواده ، هم از سوی جامعه و پزشکان

تهران (پانا) - نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس، با انتقاد از نگاه حاکم بر جامعه نسبت به زنان زندانی یادآورشد که اغلب آنها به‌دلیل اینکه از سوی خانواده‌هایشان و مسئولان طرد می‌شوند به بیماری‌های شدید روحی مبتلا هستند و حتی ملاقاتی هم در مقایسه با مردان ندارند.

کد مطلب: ۹۲۴۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
زنان زندانی طرد شده؛  هم از سوی خانواده ، هم از سوی جامعه و پزشکان

به‌گزارش خانه‌ملت، معصومه آقاپور علیشاهی با ابراز تاسف از وضعیت زنان زندانی در کشور که در پی بازدید از بند زنان یکی از زندان‌های کشور مشاهده کرده است، گفت: یکی از موارد نگران‌کننده در رابطه با زنان زندانی که با وضعیت روحی آنها ارتباط مستقیم دارد، تعداد ملاقات‌کنندگان آنها بوده که 20 درصد آمار ملاقات‌کنندگان زندانیان مرد است و این موضوعی است که در رابطه با آن مورد ظلم مضاعف قرار می‌گیرند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه زنان زندانی به‌دلیل نوع فرهنگ و نگاه متعصبانه‌ای که نسبت به ارتکاب جرم توسط زنان در جامعه حاکم است، به‌طور کامل از سوی خانواده‌هایشان طرد می‌شوند و حتی اسامی آنها کمتر در لیست عفو مسئولان نیز درج می‌شود.

او تصریح کرد: این موضوع در رابطه با مردان زندانی به‌طور کامل برعکس بوده، کما اینکه همسران آنها هر روز به ملاقاتشان می‌روند و آنها را از نظر عاطفی مورد حمایت قرار می‌دهند.

تعداد زنان زندانی مبتلا به بیماری‌های روانی 10 برابر بیشتر از مردان است

آقاپور علیشاهی خاطرنشان کرد: زنان زندانی که از نظر روحی آسیب‌پذیرتر از مردان هستند، به‌دلیل این ظلم ناشی از بی‌توجهی خانواده‌هایشان اغلب دچار بیماری‌های روحی شدید می‌شوند، کمااینکه بر اساس آمار تعداد زنان زندانی مبتلا به بیماری‌های روانی 10 برابر بیشتر از مردان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: یکی دیگر از موارد قابل تامل در مورد زنان زندانی این است که با وجود اینکه تعداد قاتلان زن محدود است، اما اغلب زنانی مرتکب قتل می‌شوند که در زندگی شخصی با اختلافات شدید خانوادگی مواجه شده یا از سوی خانواده‌هایشان طرد شده‌اند.

پزشکان متخصص زن کمتر حاضر به معاینه زنان زندانی می‌شوند

نائب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از مسئولان وزارت بهداشت و درمان برای حضور در این فراکسیون به‌منظور رفع مشکلات زنان زندانی دعوت خواهند کرد، تاکید کرد: هم‌اکنون تعداد زنان بیمار در زندان‌ها 10 برابر بیشتر از مردان زندانی است، اما حتی پزشکان متخصص زن نیز تمایلی برای حضور در زندان‌ها به‌منظور معاینه و درمان آنها ندارند و این مشکل جدی دیگری است که زنان زندانی با آن مواجه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار