ساخت اولین «مدرسه سبز» کشور با زیربنای ۷۰۰۰ متری در تهران آغاز شد

تهران (پانا) - مدیر کل نوسازی مدارس تهران از اجرای اولین کار ترویجی زیست محیطی در سطح کشور، در 50 مدرسه تهران در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۳۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ساخت اولین «مدرسه سبز» کشور با زیربنای ۷۰۰۰ متری در تهران آغاز شد

به گزارش ایسنا، علی شهری تهران درباره روند ساخت مدارس سبز تهران که از سال گذشته در دستور کار نوسازی مدارس تهران قرار گرفته است، گفت: عملیات ساخت مدرسه سبز به‌تازگی شروع‌شده و از استان‌هایی هستیم که آن را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: یک مدرسه نوساز در منطقه ۵ تهران را با رویکرد سبز، به کمک مشاوران طراحی کرده‌ایم. ساخت مدارس سبز به سازمان نوسازی مدارس سپرده‌شده و ما باید از ابتدای ساخت، فاکتورهای مدیریت سبز را اعمال کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران بابیان اینکه باید مدارس سبز را از ابتدا به‌گونه‌ای بسازیم که کاهش مصرف انرژی و آب در آن محسوس باشد و ضمن دارا بودن نور مناسب، به تأمین فضای سبز در محوطه منجر شود گفت: پروژه جدید ما در منطقه ۵، ۷۰۰۰متر زیربنا دارد و بسیار بزرگ است و تکمیل آن بیش از دو سال به طول می‌انجامد.

شهری ادامه داد: البته تنها ساختمان فیزیکی مدنظر نیست و دانش آموزان و کادر مدرسه نیز در حین اجرای این طرح تحت آموزش‌هایی برای مصرف بهینه انرژی قرار می‌گیرند و به عبارتی آموزش‌های زیست‌محیطی نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های زیست‌محیطی تهران گفت: پروژه دیگری داریم که آن‌هم در نوع خودش اولین است. قصد داریم مدرسه موجودی در منطقه ۲۲را به مدرسه سبز تبدیل کنیم و اقداماتی در راستای مدیریت سبز در مدارس انجام دهیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران ادامه داد: ازآنجاکه ترویج مدیریت سبز نیز بر عهده سازمان نوسازی است؛ اولین کار ترویجی زیست‌محیطی در سطح کشور را در ۵۰مدرسه تهران در سال جاری برای آموزش معلمان و دانش‌آموزان انجام خواهیم داد و رویکرد ما عمدتاً صرفه‌جویی در مصرف انرژی و به‌ویژه آب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار