واریز ۲۸ میلیارد تومان مستمری به حساب مددجویان اردبیلی

اردبیل (پانا) - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اردبیل گفت: ۲۸ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان مستمری در سه ماهه نخست سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل واریز شده است.

کد مطلب: ۹۲۳۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
واریز ۲۸ میلیارد تومان مستمری به حساب مددجویان اردبیلی

علیرضا حسین‌نژاد ،معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اردبیل با اشاره به اینکه ۲۸ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان مستمری در سه ماهه نخست سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت واریز شده است، اظهار داشت : مستمری ماهانه به منظور تأمین بخشی از نیازهای ضروری خانوار تحت حمایت پرداخت می‌شود تا آنها بتوانند مشکلات خود را به حداقل برسانند .
او با بیان اینکه ۳۸ هزار خانوار مستمری‌بگیر ماهانه کمک‌ معیشتی خود را از کمیته امداد استان اردبیل دریافت می‌کنند، افزود: با پرداخت کمک معیشتی به مددجویان تلاش می‌کنیم بخش مهمی از نیازهای اساسی را برطرف کرده و زمینه توانمندسازی آنها را فراهم کنیم .
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداداستان با اعلام اینکه قبل از رسانیدن مددجویان به خوداتکایی باید مشکلات اساسی آنها رفع شود تا خانوار تحت حمایت در مسیر توانمندسازی با مشکلات خاصی روبه‌رو نشوند، بیان کرد: هدف اصلی در پرداخت مستمری ایجاد گشایش در مسائل و گرفتاری مددجویان است تا آنها با آسودگی خاطربه سمت خوداتکایی گام بردارند .
حسین‌نژاد گفت: با توجه به افزایش مستمری پرداختی و به دلیل حجم نیازهای اساسی مددجویان نیاز مبرم به یاری خیران و نیکوکاران داریم تا پاسخگوی مشکلات آنها باشیم .
او با اعلام اینکه در کنار پرداخت مستمری به خانوار تحت حمایت، می‌کوشیم با ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی مسیر آنها را برای دستیابی به استقلال اقتصادی هموار کنیم، بیان کرد: تلاش داریم با حمایت‌های خیران اردبیلی بتوانیم نقش مضاعفی را در حل مسائل و گرفتاری‌های اساسی خانوار تحت حمایت ایفا کنیم .
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداداستان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد از سرپرستان خانوار تحت حمایت این نهاد سالمند هستند، افزود: افراد بالای ۶۰ سال تحت حمایت، به دلیل ازکارافتادگی و بیماری توانایی انجام کار و هیچ‌گونه فعالیتی را ندارند که با پرداخت مستمری و خدمات درمانی و دارویی تلاش می‌کنیم تا حداقل دغدغه‌های معیشتی آنها برطرف شود .
حسین نژاد با بیان اینکه توانمندسازی خانوار تحت حمایت یکی از رویکردهای مهم این نهاد در امر خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است، گفت: با شناسایی استعداد‌های مددجویان تحت حمایت درصدد هستیم شغل مناسب و پایدار را برای آنها ایجاد کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار