بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب تامین اجتماعی در فارس

شیراز (پانا) - سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی فارس از بخشودگی جرائم حق بیمه کارفرمایان خوش حساب در راستای بهبود فضای کسب و کار و حمایت از کارگران و کارفرمایان و رونق تولید خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۳۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب تامین اجتماعی در فارس

محمد مصلایی با اشاره به نامگذاری سال98 بعنوان سال رونق تولید گفت : در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیز مساعدت با کارفرمایان خوش حساب مدیون که به عللی نتوانسته‌اند حق بیمه کارگران خود را در موعد مقرر پرداخت نمایند، طرح بخشودگی جرایم کافرمایان منطبق بر آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات در سال 98 مشابه سال گذشته اجرا می‌شود.

او هدف از اجرای طرح بخشودگی جرایم را حمایت از کارگران و کمک به کارفرمایانی خوش حسابی دانست که در ایجاد بحران و عدم پرداخت حق بیمه مقصر نبوده و نوسانات ارزی و پدیده‌های طبیعی (زلزله و..) منجر به بدهی آنها به سازمان تامین اجتماعی شده است.

او مهلت برخورداری از تسهیلات این طرح را تا تاریخ 13 شهریورماه سال جاری عنوان کرد و افزود: کارفرمایانی که دارای جرایم مربوط به بدهی‌های قبل از 29 اسفند 1396 هستند می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات ابرازی از جانب سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌ها و فرمانداری و بخشداری‌ها مبنی بر تأیید دلایل وقوع بحران و نامه کمیته رفع موانع تولید نسبت به پرداخت و یا تقسیط بدهی قطعی شده خود اقدام نمایند.

مصلایی همچنین در خصوص بدهی کارگاه‌هایی که در سال 97 به علت بروز یکی از موضوع های مذکور دچار مشکل شده و مشمول پرداخت جرایم است، عنوان کرد: این کارفرمایان تا سه ماه از تاریخ وقوع دلایل ابرازی مهلت دارند تا نسبت به ارائه مدارک خود به شعب تأمین اجتماعی اقدام و از تسهیلات مقرر در بخشودگی جرایم بهره مند شوند.

او تاکید کرد: کارگاه‌های ورشکسته و تعطیل و پیمانکاران مشمول این طرح نیستند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی فارس با اشاره به تسهیلات این طرح گفت : چنانچه کارفرمایان توان پرداخت یکجای بدهی خود را نداشته باشند ، می توانند درخواست تقسیط بدهی خود را به شعبه مربوطه ارائه نمایند که در این صورت با تقسیط ١٢ ، 18، 24، 30، 36 به ترتیب از ١٠٠، ٨٥، ٧٥ ،٦٠ و٥٠ درصد بخشودگی جرائم برخوردار خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار