آگاهی عمومی در مدارس را توسعه بدهیم

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: با برگزاری برنامه های تخصصی آموزش و توانمند سازی، آگاه سازی عمومی را با استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی درتمامی مدارس استان توسعه بدهیم.

کد مطلب: ۹۲۳۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی عمومی در مدارس را توسعه بدهیم

احمدناصری در جمع معاونین پرورشی و فرهنگی، کارشناسان مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مناطق و نواحی و منتخبین درس تفکر و سبک زندگی با بیان اینکه در سطح کلان کشور ، آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: آموزش و پرورش استان با اجرای برنامه هایی همچون همکاری های خانه و مدرسه، نماد، آموزش خانواده و .... سعی در کاهش این آسیب ها را دارد .

او با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات حاصله، آسیب های اجتماعی کاهش چشمگیری داشته است، افزود: برگزاری دوره های آموزشی و همایش های تخصصی با حضور افراد صاحب نظر می تواند علاوه بر تبیین اهمیت موضوع، کاهش آسیب های اجتماعی را بدنبال داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش به همکاری و همیاری دیگر سازمان های ذیربط همچون دادگستری و نیروی انتظامی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با همکاری این سازمانها بدون شک فضای امنی برای خانواده ها و دانش آموزان در جامعه و مدرسه ایجاد خواهد شد و نیز نظام تعلیم و تربیت براحتی نقش خود را برای رسیدن به اهداف مورد نظر ایفا خواهد کرد.

ناصری افزود: سعی خواهیم کرد که علاوه بر برنامه های تخصصی آموزش و توانمند سازی، آگاه سازی عمومی را با استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی درتمامی مدارس استان توسعه بدهیم .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز در این همایش ضمن تشریح اقدامات آموزش و پرورش در راستای مبارزه با مواد مخدر از اجرای برنامه های پیشگیری رشد مدار با پوشش 110 هزار نفر از دانش آموزان استان خبر داد و گفت: کلاس هاس آموزشی برای بیش از 30 هزار نفر از والدین و 8 هزار نفر از فرهنگیان برگزار شده است.

سید غلامحسن خلیلی موسوی با عنوان اینکه 20 هزار بسته فرهنگی و آموزشی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی توزیع شده است، اظهار داشت: 450 نمایشگاه سیار پیشگیری در طول سال تحصیلی 98-97 برپا شده است.

او ضمن تشکر از همراهی و همکاری شرکای اجتماعی آموزش و پرورش در اجرای به ثمر رسیدن برنامه ها، از آمادگی آموزش و پرورش برای ارتقا و توسعه همکاری ها با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و نیز برنامه های پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خبر داد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز با بیان اینکه اعتیاد یکی از چالش های مهم در جهان می باشد، گفت: در کشور ما نیز از بین 20 چالشی که احصا شده ، "اعتیاد" به یک معظل اجتماعی تبدیل شده است.

باقریان عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز به ریشه کنی این معظل تاکید فراوان دارد بطریکه هر سه ماه یکبار جلسه ای با حضور ایشان در این خصوص برگزار می شود.

او با بیان اینکه متاسفانه عوارض اعتیاد موجب ایجاد بحران هایی از جمله طلاق، فقر، تصادف و ....می شود، خاطر نشان ساخت: بیش از 70 درصد از جرایم ناشی از اعتیاد می باشد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل همچنین با اشاره به طرح هایی از جمله همیاران پلیس که در مدارس اجرا می شود و همچنین باعث کاهش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن شده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش به همراه خانواده ها نقش محوری را می تواند در کاهش آسیب های مواد مخدر ایفا نماید.

باقریان با بیان اینکه معظلات اجتماعی از دلایل مختلفی تاثیر می پذیرد، گفت: تعامل و همکاری نهادهای ذیربط در کاهش این معظلات در اجتماع می تواند کارساز باشد.

او همچنین به آموزش مهارت های اجتماعی در مدارس تاکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این همایش از مدرسه بعنوان کوچکترین واحد اجتماعی بعد از خانواده یاد کرد و گفت: آموزش دانش و مهارت های زندگی به دانش آموزان بدون شک مهارت های خود کنترلی و خود مراقبتی در آنان را تقویت خواهد کرد.

بهنام بهشتی به آموزش عناوینی همچون مهارت های اجتماعی، نشان دادن تاثیر مخرب دوستان ناباب، تقویت ارزش های دینی و ... در مدارس تاکید کرد.

او با عنوان اینکه تغییر الگوی مصرف مواد مخدر باعث کاهش سن معتادین شده است، اظهار داشت: امروزه قرص های شیمیایی که در هر عطاری پیدا می شود و همچنین در شبکه های ماهواره ای نیز تبلیغ می شود، گریبانگیر جوانان ما شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به سخنان امام خمینی ره که فرمودند: " مسوولان پس از جنگ مواد مخدر را باید در اولویت قرار دهند و در این خصوص بستر سازی علمی و فرهنگی در کشور انجام شود، تصریح کرد: در کشور ما 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز جان خود را در راه مبارزه با مواد مخدر نثار کرده اند.

بهشتی با عنوان اینکه سه عامل اعتیاد، خشونت و خیانت باعث فروپاشی خانواده می شود، گفت: معظل اعتیاد زنگ خطری است برای خانواده ها که پیشگیری از آن یک ضرورت است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار