تشریح جزئیات پرونده فرماندار سابق سراوان

زاهدان (پانا) - رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان جزئیات پرونده اختلاس فرماندار سابق سراوان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۲۳۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تشریح جزئیات پرونده  فرماندار سابق سراوان

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد در تشریح دستگیری فرماندار سابق سراوان اظهار کرد: در خصوص این پرونده که اتهام اصلی مطرح شده رشوه و کسب مال از طریق نامشروع و فساد اداری است و تاکنون مبلغی بالغ بر سه میلیارد تومان ادعا شده، اما هنوز قطعی نشده است.

او ادامه داد: این پرونده در زاهدان در حال بررسی است و روند آن به طور قانونی در جریان بوده که قاعدتاً پس از اتمام بررسی و تکمیل مستندات و صدور کیفرخواست مربوطه جهت رسیدگی قضائی به دادگاه ارسال می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان همچنین ضمن اشاره به صدور رأی پرونده تجاوز به عنف در شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: تجاوز به عنف، آدم‌ربایی، سرقت، ضرب و جرح، حمل و نگهداری سلاح گرم و تهیه فیلم مستهجن از قربانیان برای تهدید مهمترین اتهامات پنج متهم این پرونده بود که خوشبختانه دستگاه قضایی بدون اغماض رأی متهمان پرونده را صادر کرده و با توجه به اینکه متهمان به رأی اعتراض کرده‌اند، پس از رسیدگی به اعتراض و تایید حکم نهایی در دیوان عالی کشور مجازات این افراد در ملاءعام انجام خواهد شد.

او در پایان عنوان داشت: با توجه به پیگیری سه نفر از شکات و انجام تحقیقات، وقوع بزه در خصوص این شکات به اثبات رسید، بنابراین چهار نفر از متهمان این پرونده هر کدام به سه فقره اعدام محکوم شدند که در صورت تأیید این حکم در دیوان عالی کشور، در ملاءعام و در یکی از میدان‌های شهر اجرا خواهد شد. همچنین متهمان بابت آدم‌ربایی هر کدام به سه فقره ۱۵ سال حبس محکوم شدند و بابت سرقت اموال به سه فقره سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و رد مال به شکات محکوم شدند. متهمان بابت جراحات و صدمات روحی و معنوی به شکات نیز به پرداخت دیه و خسارت و بابت حمل سلاح غیرمجاز هر کدام به تحمل پنج سال حبس تعزیزی محکوم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار