امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی

قم (پانا) - آیت الله العظمی "حسین نوری همدانی"، با بیان این که هیچ موضوعی در اسلام به اندازه ی "امر به معروف و نهی از منکر" تاکید نشده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر برای همه بوده و هیچ استثنایی ندارد.

کد مطلب: ۹۲۳۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی

این مرجع عالیقدر در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، با اشاره به خدمات ارزشمند قوای انتظامی کشور، آرامش و آسایش مردم را مرهون ایثار و از خودگذشتگی آن ها دانست و گفت: خداوند به شما توفیق داده که در این صحنه قدم گذاشته و مسئولیتی مهم را عهده دار باشید.
وی با بیان این که هر انسانی سه نوع مسئولیت فردی، اجتماعی و شغلی دارد، افزود: مسئولیت فردی یعنی این که هر فرد موظف است در راه خودسازی گام بردارد، مسئولیت اجتماعی یعنی نسبت به اجتماع بی تفاوت نبوده و در قبال عملکرد جامعه حساسیت داشته باشد مانند امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت شغلی نیز تنها امرار معاش نبوده و امانتی است که به انسان سپرده می شود.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر برای همه بوده و هیچ استثنایی ندارد، تصریح کرد: هر کسی وظیفه دارد امر به معروف و نهی از منکر کند در مرحله اول این که بایستی حساسیت داشت و انسان با قلبش منزجر باشد، در مرحله دوم با زبان، منطق، نصیحت و استدلال و در آخر با قدرتش و اگر انجام نداد مرده ای است که در میان زندگان زندگی می کند.
وی با بیان این که هیچ موضوعی در اسلام به اندازه ی "امر به معروف و نهی از منکر" تاکید نشده و با ترک آن اشرار بر جامعه مسلط می شوند، گفت: در تمام دنیا اگر مظلوم، مستضعف و محرومی باشد بایستی کمک کرد نمونه آن فلسطین که اگر کمک های ایران نبود نابود شده بود.
این مرجع عالیقدر با اشاره به این که شغل نیروی انتظامی بسیار شریف و مهم است، مسئله ی حجاب را از وظایف این نیرو دانست و گفت: یکی از توصیه های مهم امام خمینی (ره) همین مسئله بود و شما باید در برابر آن بسیار جدی باشید.
آیت الله نوری همدانی با بیان این که دولت بایستی برنامه ای صادر کند تا تمام زنانی که در ادارات کار می کنند با حجاب اسلامی حضور پیدا کنند، افزود: خودرو چون در ملاء عام است، حریم نیست و کار پلیس در این قسمت بسیار مهم است.
سردار"عبدالرضا آقاخانی" فرمانده انتظامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار گزارشی مبسوط از اهداف، نحوه و مراحل اجرای طرح "ناظر یک" ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار