نایب رییس مجلس: ایران برای مقابله با فساد FATF داخلی ایجاد کند

تهران (پانا) - نایب رییس مجلس، گفت: اگر FATF این توانایی را دارد که نقطه زن جریان پولی کشور را رصد کند، چرا ایران FATF داخلی ایجاد نمی کند که نقطه زن بدانیم چه کسی رانت و رشوه گرفته و زمین خواری کرده است.

کد مطلب: ۹۲۳۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نایب رییس مجلس: ایران برای مقابله با فساد FATF داخلی ایجاد کند

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح دلایل مخالفان پیوستن ایران به FATF، گفت: این افراد می گویند که با تصویب FATF اروپا و آمریکا به صورت نقطه زن متوجه می شوند که منابع پولی در ایران کجاست و با آن چه کرده ایم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر FATF این توانایی را دارد که نقطه زن جریان پولی کشور را رصد کند، چرا ایران FATFداخلی ایجاد نمی کند که نقطه زن بدانیم چه کسی رانت و رشوه گرفته و زمین خواری کرده است.

چرا در داخل کشور سیستم اصلاح و شفاف نمی شود؟

وی با بیان اینکه مخالفان FATF داخلی در کشور ایجاد کنند و اطلاعات را به آمریکایی ها ندهند، ادامه داد: همه ادعا می کنند که ضد فساد، رانت و قاچاق هستند و همچنین تاکید می کنند FATF اطلاعات را در اختیار دشمن می دهد، حال این سوال مطرح می شود چرا FATF داخلی ایجاد نمی کنند که با دزدها، رانت خوارها و رشوه گیران مبارزه شود.

پزشکیان با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا در داخل کشور سیستم اصلاح و شفاف نمی شود، تاکید کرد: تا زمانی که سیستم اصلاح نشود مبارزه با فساد و زمین خواری در حد شعار باقی می ماند و تمامی این مباحث در هاله ای ابهام باقی می ماند در حالی که باید مبارزه با این موارد را نقطه زن کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مبارزه با کوه خواری، زمین خواری، رانت خواری و قاچاق با شفافیت اطلاعات اصلاح می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار