فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در شرق کشور : توزیع ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در مناطق مرزی خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) ـ فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در شرق کشور از توزیع ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در مناطق مرزی استان طی سال گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۳۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در شرق کشور : توزیع ۱۲  هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در مناطق مرزی خراسان جنوبی

سرهنگ غلامعلی تناکی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری، در نشست خبری گفت:استکبار جهانی در طی این چند سال اقداماتی برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دادند که سهمگین ترین آن هشت سال جنگ تحمیلی است که 230هزار شهید و هم چنین تحریمات زیادی را نیز به ما تحمیل کردند که تا کنون بر ما اثر نکرده است.

تناکی افزود:سختی کار ما به این شکل است که باید امنیت را پایدار و حفظ کنیم وامنیت پایدار روال مردم باید به شکلی باشد که سازگاری با منطقه را داشته واز مهاجرت جلوگیری شود.

او گفت:بیشتر کار به سمت محرومیت زدایی پیش برده میشود که در این زمینه دو کار عمده از جمله اقدامات موقت و زود گذر در بحث کوتاه مدت وبلند مدت انجام می‌شود،که در بحث کوتاه مدت،بسته های فرهنگی و غذایی ،در پارسال 12هزار و500بسته بوده که این بسته های معیشتی در چهار شهرستان مرزی با همکاری آستان قدس رضوی توزیع شده است.

سرهنگ تناکی ادامه داد:کالا های اساسی در بسته های فرهنگی،15هزار کیف مدرسه و15هزار دفتر و لوازم التحریر ودر ماه رمضان 35هزار پرس غذای گرم دربین مردم منطقه توزیع شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری درادامه گفت:در بحث های بلند مدت،برنامه ریزی های دقیق وهمکاری بیشتری نیاز است و همچنین ما نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی نیز هستیم.عمده ترین کار با توجه به وضعیت آب و هوایی، خشکسالی است که در طی 17،18سال اخیر خسارات زیادی را به زیر ساخت های کشاورزی و دامداری و اقتصادی وارد کرده است.

تناکی گفت:بارندگی امسال نیز خوب بود که برخی سد ها چندین مرتبه پر وسرریز شده بودند وبرای این مشکل بهترین کار ایجاد سیل بندها برای آبخیزداری و ابخوان داری منطقه بود که در سال 97هشت پروژه سیل بندی به بهره‌برداری رسید.

او افزود:همچنین برای کمک به زوج های جوان 42سری جهیزیه به کمک آستان قدس رضوی و خیرین به محرومان مناطق مرزی توزیع شد.

اوهمچنین با اشاره به محتوای این جهیزیه گفت:محتوای این جهیزیه 10قلم مهم با ارزش های بازاری ده میلیون تومان است که انتخاب این زوج های جوان توسط سپاه،امام جمعه شهرستان،نمایندگان آستان قدس رضوی وسایر افراد انجام می‌شود امسال تا پایان تیر ماه 23سری جهیزیه که به استان منتقل شده توزیع می‌شود وامید است تا پایان سال با یکهزار جهیزیه افزایش یابد.

سرهنگ تناکی گفت:بحث های پزشکی از خدمات مورد نیاز مردم مناطق مرزی است پارسال در مناطق مرزی، بیمارستان صحرایی احداث شد که در این بیمارستان 35هزارویزیت و عمل جراحی انجام شد. در نیمه های امسال این بیمارستان صحرایی در زیر کوه نیز احداث خواهد شد .

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در پایان خاطر نشان کرد: امنیت یا نا امنی های جزئی شاید در منطقه به دلیل وضعیت معیشتی مردم افزایش یافته باشد اما امنیت نسبت به گذشته مردم بیشتر شده ،وجود اشرار در منطقه و گروهک های تروریستی که نیابتا از سمت کشورهای غربی ،عربستان ،امارات وسایر گروه ها هستند با برنامه‌ریزی خوب مدیریت می شوند و همچنین یک سری از آموزش های نظامی در پادگان ها انجام می شود ،در نیمه دوم تحت عنوان، اردو های تاکتیکی نیز در منطقه اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار