جزییات طرح ترافیکی جدید پایتخت + نقشه

تهران (پانا) - طرح جدید ترافیک و کنترل آلودگی هوا از صبح امروز شنبه اول تیرماه در پایتخت آغاز شد.

کد مطلب: ۹۲۳۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
جزییات  طرح ترافیکی جدید پایتخت + نقشه

از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز با حذف طرح زوج یا فرد در پایتخت طرح ترافیکی جدید در این محدوده آغاز شده است.

بر اساس مصوبات، از امروز که اجرای طرح زوج یا فرد در تهران پایان یافته و طرح محدوده کنترل آلودگی هوا جایگزین آن شده است، در هر فصل خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز (و خودروهای پلاک غیر تهران ۱۵ روز) مجاز به تردد رایگان در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) هستند. زوج یا فرد بودن پلاک خودروها نیز در تعیین روزهای مجاز اثری ندارد و ملاک، صرفاً تعداد روزهای ورود است. عوارض تردد در این محدوده در روزهای فراتر از تعداد مجاز، نصف عوارض طرح ترافیک تعیین‌شده است.

شرط ورود به دو محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، داشتن برگه معاینه فنی و ثبت‌نام در سامانه «تهران من» است. از این رو ضروری است تمام دارندگان خودروهای شخصیِ ساکن تهران و همچنین ساکنان دیگر شهرها که با خودروی شخصی قصد سفر به تهران را دارند، قبل از ورود به محدوده‌های ترافیکی اول و دوم در سامانه‌ my.tehran.ir ثبت‌نام کرده باشند و همچنین حساب آن‌ها به میزان کافی، موجودی داشته باشد.

هزینه طرح ترافیک برای ساکنان محدوده‌های ترافیکی ۵۰ درصد کمتر از مابقی است. امتیازی که سال قبل برای ساکنان محدوده در نظر گرفته‌شده بود (یک‌بار خروج رایگان قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک‌بار ورود بعد از ساعت ۱۷) نیز همچنان برقرار است.

ساکنان محدوده طرح ترافیک که سال گذشته برای برخورداری از امتیاز مذکور در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده و مدارک خود را در دفاتر خدمات الکترونیک شهر به تأیید رسانده بودند (اگر در بخش سکونت آن‌ها تاریخ پایان سکونت درج نشده باشد) نیاز به ثبت‌نام مجدد به‌عنوان ساکن محدوده طرح ترافیک ندارند. کسانی که قصد دارند از امتیازات سکونت در محدوده بهره‌مند شوند، کافی است پس از ثبت مشخصات محل سکونت خود به همراه مدارک (شامل سند یا اجاره‌نامه قانونی و فیش پرداخت عوارض نوسازی و پسماند) به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند. ساکنان محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیز صرفاً برای عوارض مربوط به همان محدوده (روزهای مازاد بر تعداد مجاز) از امتیاز و تخفیف مذکور برخوردارند.

محدودیت اعمال شده در محدوده طرح ترافیک اصلی تغییری نکرده است و رانندگانی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک اصلی را دارند باید حتماً مجوز ورود به این محدوده را نیز دریافت کنند، در غیر این صورت به دلیل ورود غیرمجاز به محدوده طرح جریمه خواهند شد.

رینگ دوم طرح ترافیک از شمال به بزرگراه همت، از غرب به بزرگراه‌های چمران و نواب از جنوب به بزرگراه بعثت و از شرق به بزرگراه امام علی محدود می‌شود و در داخل نیز تا حریم طرح ترافیک اصلی ادامه دارد.

چگونگی جریمه خودروهای غیرمجاز در محدوده رینگ دوم طرح ترافیک

اگر کسانی که وارد محدوده دوم طرح ترافیک می‌شوند کارت شهروندی خودشان را که در سامانه تهران من است شارژ نکرده باشند یک ماه فرصت دارند که این هزینه را که به شهرداری بدهکار شدند را پرداخت کنند و در صورت پرداخت نکردن بعد از یک ماه، پلیس آن‌ها را جریمه خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار