بعیدی نژاد: پهپاد آمریکایی حریم هوایی ایران را نقض کرده بود

تهران (پانا) - سفیر ایران در انگلیس تاکید کرد که علت هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی، نقض حریم هوایی ایران بوده است.

کد مطلب: ۹۲۳۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بعیدی نژاد: پهپاد آمریکایی حریم هوایی ایران را نقض کرده بود

به گزارش مهر، «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس علت سرنگونی پهپاد آمریکایی از سوی ایران را تجاوز آن به حریم هوایی ایران عنوان کرد.

وی در گفتگو با شبکه ۴ تلویزیون انگلیس تاکید کرد که این پهپاد حریم هوایی ایران را نقض کرده بود و بقایای آن نیز پس از هدف قرار گرفتن در آبهای سرزمینی ایران یافت شد.

بعیدی نژاد همچنین از شکایت ایران به سازمان ملل به دلیل تجاوز آمریکا خبر داد و افزود: ما با جدیت این شکایت را پیگیری می کنیم چون یک اقدام تحریک آمیز از سوی آمریکا بوده است.

پیش از این نیز «مجید تخت روانچی» نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل تاکید کرد پهپاد جاسوسی ساقط شده از سوی ایران، به هیچیک از هشدار ها برای خودداری از ورود به حریم هوایی این کشور توجه نکرده است.

وی در گفتگو با شبکه رادیویی «ان پی آر» با بیان اینکه تلاش ایران برای تماس با این پهپاد از طریق پیام های رادیویی بی نتیجه بود افزود که این پهپاد به حریم هوایی ایران نزدیک و نزدیکتر شده تا اینکه چاره ای جز ساقط کردن آن برای نیروهای سپاه باقی نمانده است.

گفتنی است در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با آتش پدافند نیروهای مسلح ایران سرنگون شد.

سرنگونی این پهپاد آمریکایی در ابتدا از سوی مقامات آمریکایی تکذیب شد، اما در نهایت فرماندهی مرکزی آمریکا سقوط یک فروند پهپاد این کشور را تائید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار