هزینه درمان در اردبیل ارزان تر از سایر نقاط ایران است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: وجود بیمارستان های دولتی، خصوصی و پزشکان مجرب و به دلیل موقعیت جغرافیایی استان اردبیل، هزینه درمان در این استان ارزان تر از سایر نقاط کشور است.

کد مطلب: ۹۲۲۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هزینه درمان در اردبیل ارزان تر از سایر نقاط ایران است

اکبر بهنام جو در دیدار با مشاور ارشد نخست وزیر کشور افغانستان که در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت انجام شد اظهار داشت : استان اردبیل، جزء استان های خوش آب و هوا و دارای چشمه های بهشتی و معدنی است و توریسم درمانی با بهره گیری از امکانات موجود بهتر از سایر نقاط انجام می شود‌ .

او با بیان اینکه همیشه ایران و افغانستان مراوده خوبی داشته اند گفت : اشتراکات فرهنگی ایران و افغانستان ریشه در تاریخ دارد و تعامل خوب با زبان مشترک انجام می شود .

بهنام جو افزود: استان اردبیل هرگونه آمادگی در پذیرش گردشگری سلامت کشور افغانستان را دارد و حتی می توان با رایزنی شرکت هواپیمایی و سفارت افغانستان برای بیماران این کشور جهت مداوا در اردبیل چاتر هماهنگی کرد .

در این دیدار عبدالجبار شلگری ، مشاور ارشد نخست وزیر افغانستان نیز کشور ایران را دوست و حامی افغانستان بر شمرد و گفت: ما آمادگی هرگونه همکاری با استان اردبیل در زمینه گردشگری سلامت داریم و هزینه درمان بیماران این کشور در هندوستان چندین برابر ایران است .

او اظهارکرد: در زمینه اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه تعامل داریم و ایران جامعه هدف اقتصادی، گردشگری و فرهنگی کشور افغانستان است .
شلگری با بیان اینکه بیشتر بیماران افغانستان به کشور هندوستان با هزینه بالا مسافرت می کنند افزود:البته تعداد زیادی نیز به استان خراسان رضوی و تهران جهت مداوا مسافرت دارند، هزینه درمان در ایران کمتر از هندوستان است .

مشاور ارشد نخست وزیر افغانستان گفت: افغانستان ظرفیت‌ خوبی در نیروی انسانی دارد و مشتاق همکاری با کشورهای عضو اکو به ویژه ایران در حوزه اقتصادی ، گردشگری و پزشکی دارد .

او همچنین پیام نخست وزیر افغانستان را در دومین کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت که با حضور کشورهای عضو اکو برگزار شد قرائت کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار