مدیرعامل ستاد معاینه فنی خبرداد

کاهش یک میلیون تومانی عوارض طرح ترافیک تهران با معاینه فنی برتر

تهران (پانا) - مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از کاهش یک میلیون تومانی هزینه عوارض تردد در طرح کنترل آلودگی هوا در سال 98 با اخذ معاینه فنی برتر خبرداد.

کد مطلب: ۹۲۲۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش یک میلیون تومانی عوارض طرح ترافیک تهران با معاینه فنی برتر

به گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی شهرداری تهران، سید نواب حسینی‌منش از افزایش مراجعه خودروهای غیر مشمول معاینه فنی با سن کمتر از 4 سال به مراکز معاینه فنی شهر تهران جهت اخذ معاینه فنی برتر خبر داد و گفت: براساس مصوبه شورای شهر خودروهای دارای معاینه فنی برتر مشمول تخفیف 25 درصدی عوارض تردد در محدوده‌های ترافیک و کنترل آلوگی هوا می‌شوند.

وی اظهار کرد: خودروهای دارای معاینه فنی برتر در صورت تردد در محدوده کنترل آلوگی هوا (زوج و فرد سابق) در ساعت‌های اوج مبلغ 15525 تومان و خودروهای دارای معاینه فنی معمولی در صورت تردد در این محدوده در ساعت‌های اوج مبلغ 20700 تومان بایستی عوارض پرداخت کنند که با توجه به معافیت 80 روزه خودروها در طول سال و کسر تعطیلات روز جمعه خودروهای دارای معاینه فنی برتر بالغ بر یک میلیون تومان هزینه کمتری در مقایسه با خودروهای دارای معاینه فنی معمولی جهت تردد پرداخت خواهند کرد.

نحوه اخذ معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران

وی درباره نحوه اخذ معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران تصریح کرد: اکنون برای کلیه خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه برتر انجام می‌شود. در معاینه فنی برتر تست آلایندگی خودرو در دو دور موتور آرام و 2500 دور در دقیقه کنترل می‌شود و در مقایسه با معاینه فنی معمولی که تنها در دور آرام انجام می‌شود تست آلایندگی آن سخت‌گیرانه‌تر است و خودروها کاملا به صورت اختیاری در صورت داشتن شرایط استاندارد می‌توانند معاینه فنی برتر یا معاینه فنی معمولی دریافت کنند. هزینه هر دو معاینه فنی یکسان است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی درباره هدف از لحاظ این تخفیف و امتیاز به شهروندان گفت: شهرداری تهران در راستای اجرای طرح کاهش و ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از خودروهای پاک با حداقل آلایندگی نسبت به اعمال تخفیف 25 درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر و تخفیف 90 درصدی برای خودروهای برقی و هیبریدی در این طرح جدید و کارآمد اقدام کرده است. خوشبختانه در همین ارتباط شهروندان نیز به خوبی استقبال کرده و از ابتدای سال بالغ بر 26 هزار خودرو غیر مشمول معاینه فنی جهت اخذ معاینه فنی برتر به مراکز شهر تهران مراجعه کرده‌اند.

وی با قدردانی از شهروندان قانون‌مدار و مسئولیت پذیر در کاهش آلودگی هوا افزود: بدون تردید اجرای صحیح طرح کاهش خارج از لحاظ این تخفیف و بسته‌های تشویقی نیازمند همراهی شهروندان با مسئولان است که افزایش 8 درصدی مراجعات از ابتدای سال 98 حاکی از این تعامل است.

حسینی منش افزود: با عنایت به افزایش مراجعه و اتمام ماه مبارک رمضان ساعات کاری مراکز افزایش یافته و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد معاینه فنی خودرهای تهران inspection.tehran.ir یا تماس با سامانه پاسخگو 96006000 با اطلاع از آخرین وضع ساعت کاری، به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار