نماینده بویراحمد و دنا مطرح کرد: جاده های مرگبار کهگیلویه و بویراحمد کابوسی وحشتناک برای مردم

یاسوج (پانا) - نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد وضعیت تصادفات در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد به یک کابوس وحشتناک برای مردم و مسئولان تبدیل شده است.

کد مطلب: ۹۲۲۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده بویراحمد و دنا مطرح کرد: جاده های مرگبار کهگیلویه و بویراحمد کابوسی وحشتناک برای مردم

غلام محمد زارعی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: هر روز شاهد تصادفی خونبار، استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب دارای ۴۸۰ راه اصلی و ۹۳۲ کیلومتر راه فرعی است به همین دلیل تردد بسیار زیادی در این مسیرها انجام میشود .

زارعی میانگین سالیانه تردد خودرو را در مسیر یاسوج - اصفهان ۶ میلیون اعلام کرد و افزود: بر اساس ناوگان شماری سال جاری در مسیر یاسوج شیراز ۲ و نیم میلیون خودرو و در مسیر بابامیدان - گچساران ۵ میلیون خودرو تردد کرده است .

او افزود: این تردد سنگین و وضعیت نابسامان جاده ها از نظر عرض جاده ها و نقاط حادثه خیز متاسفانه از اول سال جاری تا کنون ۳۲۱۵ نفر به دلیل تصادفات یا مصدوم شدید شدند یا جان خود را از دست داده اند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا کشته شدگان حوادث جاده‌ای را ۶۰ نفر اعلام کرد و تصریح کرد:این تعداد معادل حادثه خونبار هواپیماست. که در آخرین تصادفی که در هفته گذشته رخ داد سه دانشجوی نخبه دانشگاه یاسوج متاسفانه جان به جان آفرین سپردند که من همینجا به خانواده های انها عرض تسلیت دارم.

زارعی اظهار کرد: در این بین چه کسی باید جوابگو باشد ،مشکلات را با چه کسی می بایست مطرح کنیم که این جاده های که نقش ملی دارند چرا در چنین وضعیتی هستند و هر روز شاهد این تصادفات هستیم .

غلام محمد زارعی ضمن درخواست از رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی درخصوص رسیدگی به این وضعیت ابراز داشت: نگاه جدی و مسئولانه به وضعیت راه های این استان می‌تونه جلوی این حوادث خونبار را بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار