در گفت‌وگو با پانا

اجرای پرونده الکترونیک سلامت چه مزایایی دارد

اگر بیماری در پایتخت سابقه بیماری داشته است، زمانی که به شهر دیگری برای طی پروسه درمانی مراجعه کند، پزشک می‌تواند شرح حال بیمار را آنلاین مشاهد کند

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تشریح مزایای اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت برای مردم از اجرای این طرح در 6 استان کشور از ابتدای تیرماه خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۲۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پرونده الکترونیک سلامت چه مزایایی دارد

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به پرونده الکترونیک سلامت گفت: اجرای این طرح یک بسیج کلی در نظام سلامت است. پرونده الکترونیک سلامت در برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه مصوب بوده است اما متأسفانه عملیاتی نشده است. در این زمینه آموزش‌هایی نیز به کادر بیمارستان‌ها داده شد اما در سال جاری عزم وزارت بهداشت برای اجرای این طرح جدی شده است.

وی با بیان اینکه اسناد الکترونیک باید از سوی بیمارستان به بیمه‌ها ارسال شود، گفت: از اول تیر ماه 6 دانشگاه علوم پزشکی یا به عبارتی 6 استان طرح پرونده الکترونیک سلامت را در بیمارستان‌هایشان آغاز می‌کنند و تمام پرونده‌های بیماران از بیمارستان‌های دولتی به صورت الکترونیک به سازمان‌های بیمه‌گر منتقل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیرساخت‌های پرونده الکترونیک سلامت آماده شده است، تأکید کرد: اکنون بیش از 80 تا 90 درصد این زیرساخت ها در کشور آماده است. طبق این طرح هر کس که بخواهد خدمات سلامت دریافت کند، باید در همه مراکز درمانگاهی اطلاعات خود را در سامانه ثبت کند.

به گفته وی، طبق اطلاعاتی که وزارت بهداشت اعلام کرده است استان‌های مازندران، گلستان، زنجان، فارس، خراسان رضوی و گیلان در بخش دولتی نسخه‌نویسی الکترونیک را آغاز می‌کنند.

عابدی خاطرنشان کرد: با اجرای پرونده الکترونیک سلامت به عنوان مثال اگر بیماری در پایتخت سابقه بیماری داشته است، زمانی که به شهر دیگری برای طی پروسه درمانی مراجعه کند، پزشک می‌تواند از طریق پرونده الکترونیک شرح حال بیمار را به طریق آنلاین مشاهد کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اجرای کامل طرح الکترونیکی شدن پرونده‌ها از اتلاف منابع جلوگیری می‌کند، گفت: با اجرای صحیح این طرح، مدیریت منابع نظام سلامت با هدف ارائه کیفیت خدمات مناسب صورت می‌گیرد و اجرای این پرونده موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار