معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی: چابهار گلخانه طبیعی ایران است

زاهدان (پانا) - معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اعتقاد دارد نوار ساحلی سیستان و بلوچستان در محدوده چابهار و کنارک با توجه به آب و هوای مساعد و بهاری به عنوان گلخانه طبیعی ایران مطرح است و خواستار ایجاد گلخانه‌ در این محدوده شد.

کد مطلب: ۹۲۲۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی: چابهار گلخانه طبیعی ایران است

محمدعلی طهماسبی اظهار کرد: کشت گلخانه‌ای به دلیل سودآوری، مصرف کم آب و محصول‌دهی بالا مورد تاکید وزارت جهادکشاورزی است و برای توسعه آن حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

او افزود: چابهار و کنارک با میانگین دمای ۱۶ تا ۳۲ درجه بهترین موقعیت برای ایجاد گلخانه را دارند و میزان تابش و خاک این منطقه نیز از سایر نقاط ایران برای گلخانه بهتر است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: چابهار محور توسعه شرق کشور است و جایگاه مناسبی در توسعه و آبادانی ایران اسلامی دارد به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان گنج پنهان یاد کرده است.

او ادامه داد: کشت میوه‌های گرمسیری و گلخانه در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان از برنامه‌های اصلی وزارت جهادکشاورزی است و برای این اقدام تمامی زمینه‌ها را فراهم و حمایت می‌کنیم.

طهماسبی تصریح کرد: هم اینک پنج هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان در حال انجام است و بزودی شاهد ایجاد هزاران شغل و هزاران تن محصول خواهیم بود.

او افزود: گلخانه ۲۲ هکتاری در روستای گوردیم کنارک با همت شرکت «کشت و صنعت مکران» امروز کلنگ زنی شده و امیدواریم شاهد توسعه کشت گلخانه‌ای و میوه‌های گرمسیری در منطقه باشیم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی عنوان داشت: کشت انواع محصولات گرمسیری و گلخانه‌ای بویژه اناناس می‌تواند به مشکل اشتغال و توسعه این منطقه کمک کند.

او از استاندار سیستان وبلوچستان، فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست به کشت گلخانه‌ای کوچک و خانگی و ترویج این کشت سودآور کمک کند تا بتوان به توسعه اشتغال و تولید اقدام کرد.

طهماسبی بر شیرین سازی آب دریا و انتقال به زمین‌های کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای تاکید کرد و گفت: هموار کردن راه‌های سرمایه گذاری در این منطقه باید آسانتر شود تا شاهد رونق این منطقه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار