در جلسه شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان استان سمنان تأکید شد:

در تهیه و تولید لباس های فرم دانش آموزان باید فرهنگ ایرانی و اسلامی ترویج شود

سمنان (پانا) - در راستای ساماندهی سرویس و لباس فرم دانش آموزی، شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان استان سمنان تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۹۲۲۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
در تهیه و تولید لباس های فرم دانش آموزان باید فرهنگ ایرانی و اسلامی ترویج شود

محمد دستورانی در نشست شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان استان سمنان گفت: موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان جهت تأمین امنیت روحی و روانی خانواده ها و فرزندانشان و رفع دغدغه های فکری اولیا و دست اندرکاران تعلیم و تربیت از اولویت های اصلی ماست که این مهم در کارگروه ماده 18 استان و ادارات آموزش و پرورش سیاستگذاری و عملیاتی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه بیان کرد: در آموزش و پرورش چگونگی انتخاب پوشش در مدارس را به عنوان تکلیف در قوانین و آیین نامه های اجرایی مدارس دنبال کرده و مطابق سند تحول بنیادین تدوین ویژگی های پوشش مناسب، متنوع، زیبا، آراسته و مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی با توجه به مراحل رشد دانش آموزان و تفاوت های فرهنگی را در دستور کار داریم.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان استان نیز با تشریح برگزاری این جلسه گفت: ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب مدارس، تعیین نرخ وسایط نقلیه و نحوه نظارت و ارزیابی کار این سرویس ها را جهت ارتقای کیفیت خدمات رسانی مهم برشمرد و در ادامه با بیان معایب و محاسن یکسان سازی پوشش دانش آموزی توجه به این نکته را ضروری دانست که بر اساس آیین نامه ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش، لباس دانش آموزان باید دوخت و رنگ ساده و دارای ظاهری آراسته و متناسب با محیط آموزشی و فاقد هرگونه تصویر و نوشته مغایر با شئون اسلامی باشد.

محمد اسقایی با بیان اینکه در آیین نامه های موجود تأکیدی بر اجباری بودن لباس فرم دانش آموزی دیده نمی شود، گفت: این موضوع باید با تفاهم خانواده و مدرسه به شکل درست و قابل قبول صورت پذیرد. که بهترین روش قرار گرفتن ایده و نظرات مختلف اعم از موارد مدنظر نماینده دانش آموزان، نمایندگان انجمن اولیا و مربیان مدارس و همچنین مسؤولان آموزشی در یک سبد پیشنهادی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار