انعقاد 2 تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و شهرداری اراک

اراک(پانا)-2تفاهم همکاری بین آموزش و پرورش استان مرکزی و شهرداری اراک منعقد شد.

کد مطلب: ۹۲۲۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد 2 تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و شهرداری اراک

در مراسمی با حضور، «شهریار فولادوند» مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی و «محمدکریم شفیعی» شهردار اراک، 2 تفاهم نامه همکاری به منظور نیل به اهداف متعالی تربیت شهروندان متعهد، مبتکر و تلاشگر استان منعقد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش در مراسم انعقاد این تفاهم نامه طی سخنانی گفت: شهرداری تکالیف اجتماعی و فرهنگی فراوانی بر عهده دارد اما طی یک دهه گذشته به واسطه بلوغ فکری که در مدیران مجموعه های تحت پوشش آن اتفاق افتاده است، شاهد رونمایی از رسالت های غیرخدماتی شهرداری و حرکت رو به جلوی آن در تحقق اهداف و برنامه های فرهنگی بوده ایم.

فولادوند افزود: طی 4 سال اخیر در جلسات مختلف با استانداری و سایر نهادهایی که متولی امور فرهنگی جامعه هستند با جدیت اعلام کردیم که مدارس را در ساعاتی که فعالیت آموزشی ندارند با رعایت ملاحظاتی که دارند به نفع مصالح عمومی جامعه جهت برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های ارتقاء مهارت های شهروندی، در اختیار دستگاه های متولی امر قرار خواهیم داد.

وی اظهار داشت: خوشحالیم که امروز شاهد تحقق این پیشنهاد در قالب انعقاد 2 تفاهم نامه همکاری در موضوعات ایجاد 10سرای محله و اجرای برنامه فرهنگی، ورزشی و هنری با بهره گیری از فضای مدارس در شهر اراک هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، تصریح کرد: تعاملات بین بخش و استفاده از ظرفیت ها و امکانات دستگاه های مختلف نقش بسزایی در راستای ارتقاء سطح جامعه خواهد داشت که اثرات آن در بلند مدت و کوتاه مدت به نفع خود دستگاه های متولی نیز خواهد بود.

فولادوند تأکید کرد: ضروری است که این تفاهم نامه ها به نحوی منعقد شود که قائم به فرد نباشد و فعالیت های ذیل آن تفاهم نامه ها استمرار یابد اما باید توجه داشت که آموزش و پرورش در همه کشور ملاحظات خاص خود را دارد و رعایت این ملاحظات در بهره برداری از فضاهای آموزشی در طی ایامی که کلاس های درس تعطیل هستند الزامی است.

وی با بیان اینکه هر چه دامنه فعالیت نهادهای طرف قرارداد در بعد دانش آموزی افزایش یابد به نفع همه شهر و ما خواهد بود، خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین ما یک مسیر کاملا روشن داریم که آموزش و پرورش در راستای تحقق اهدافش بایستی مشارکت دستگاه های هم سویی که می توانند به آن کمک کند را جلب و جذب کند.

فولادوند افزود: طی سنوات اخیر کارهای بسیار خوبی انجام شده است که رویکرد اصلی آنها کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ناهنجارهای موجود است زیرا به این امر باور داریم که بخش اعظم مشکلات ما در حوزه های مختلف از تخطی شهروندان از قوانین و مقررات تا رفتارهایی که در عرصه اجتماع در مقابل یکدیگر انجام می دهند، به عدم برخورداری از آموزش لازم بر می گردد، لذا این تفاهم نامه گام موثری در راستای دانش افزایی آحاد مختلف جامعه خواهد بود.

گفتنی است در قالب تفاهم منعقد شده بین آموزش و پرورش استان مرکزی و شهرداری اراک، 10 واحد آموزشی، از سوی شهرداری تجهیز و به عنوان سرای محله مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

هدف از اجرای این طرح، ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگ سلامت شهروندان، آموزش مهارت هاتی زندگی، آیین زندگی شهروندی به دانش آموزان، شهروندان و کارکنان، رشد و توسعه ورزش همگانی، توسعه ورزش دانش آموزی و رشد و توسعه سطح سلامت جامعه عنوان شده است.

همچنین در تفاهم دیگری که به همین منظور منعقد شد، اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در مدارس شهر اراک در قالب همکاری بین بخشی، به امضای مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی و شهرداری اراک رسید.

این تفاهم نامه از ابتدای تابستان 1398 تا پایان سال تحصیلی آینده قابلیت اجرایی خواهد داشت و برنامه های نظیر مسابقات قرآنی، هر هفته یک مدرسه یک مسابقه، المپیادهای فرهنگی و ورزشی، جشنواره هنر استفاده از دور ریختنی ها، جشن های مناسبتی و تورهای اراک گردی بر اساس آن در مدارس شهر اراک اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار