با حضور سرپرست آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

آیین اعطای اعتبار نامه دبیران مجامع اعضا و مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی برگزار شد

زاهدان (پانا) - آیین اعطای اعتبار نامه ی دبیران مجامع اعضا و مربیان سازمان دانش آموزی که در اسفند سال گذشته با آرای دانش آموزان و مربیان انتخاب شده بودند باحضور سرپرست اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۲۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین اعطای اعتبار نامه دبیران مجامع اعضا و مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی برگزار شد

غلامرضا باقری در این آیین اظهار کرد : ظرفیت عظیم دانش آموزان حتی با وجود سازمان دانش آموزی و فعالیت های متعددی که دارد متاسفانه همچنان در آموزش و پرورش در بسیاری از حیطه ها مغفول مانده است .

وی با اشاره به اینکه سازمان دانش آموزی از پتانسیل فوق العاده ای در بدنه ی اجرایی آموزش و پرورش برخوردار است افزود : با شنیدن نام دانش آموز و سازمان دانش آموزی حس جوشش و خروش و فعالیت های دانش آموز محور در ذهن متبادر می شود.

باقری خاطر نشان کرد : یکی از مولفه های اصلی که سازمان دانش آموزی باید به آن جامه عمل بپوشاند ، زمینه سازی و ایجاد بستر مناسبی برای ورود دانش آموزان به عرصه های تصمیم گیری در آموزش و پرورش است . اگرچه این فرآیند در حال حاضر در قالب برخی تشکل ها در حال انجام است اما تازمانی که پیوند دانش آموزان و ادارات و نقش آفرینی آنها در تصمیمات محقق نشود ، شاکله ی بسیاری از امور اصلاح نخواهد شد .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان دانش آموزی در سال های اخیر تصریح کرد : بدون تردید با مطلوب حقیقی فاصله داریم و باید با میدان دادن به دانش آموز و شناسایی و به کارگیری مربیان خلاق و دلسوز و برنامه ریزی مدرسه محور در مسیر تربیت دانش آموز مطالبه گری که با نقد و نظر و انتقاد سازنده در تصمیم گیری ها نقش موثر تری دارد گام برداریم .

محمد کیخا ، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اظهار کرد : سازمان دانش آموزی بازوی توانمند حوزه ی پرورشی است و به حمدالله این سازمان در شروع سال 98 با دو برنامه ی ارزشمند ( مسابقه ی سخنوری دانش آموزی با موضوع شعار سال و جشنواره مهارت های تشکیلاتی ) پیش گامی خود در برنامه های تربیتی را به نمایش گذاشته است .

وی مجامع اعضا و مربیان تشکل پیشتازان را یکی از مهم ترین ارکان تصمیم گیری در سازمان دانش آموزی دانست و تصریح کرد : نقطه ی حسن فعالیت ها در سازمان دانش آموزی همفکری ، همدلی و همکاری بین مربیان و دانش آموزان است که جلوه ی خود را در برنامه های مختلف به نمایش گذاشته است .

کیخا با اشاره به اینکه انتخابات استانی مجامع مربیان و اعضا در تاریخ 3 اسفند نود و هفت در زاهدان برگزار شده است خاطر نشان کرد : در فرآیند این انتخابات نمایندگان حوزه معاونت پرورشی ، نماینده اداره حراست ، دبیران مجامع دوره گذشته و جمعی از مربیان پیشکسوت به عنوان ناظر نیز حضور داشته اند .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت : خوشبختانه سازمان دانش آموزی در سال گذشته در جشنواره مهارت های تشکیلاتی کشور برای نخستین بار رتبه های نخست کشوری را کسب نمود که در جای خود قابل تحسین است اما امیدواریم دبیران محترم انتخاب شده که امروز در خدمت آنها هستیم با برنامه ریزی برای حفظ این جایگاه در سال جاری نیز اقدام کنند .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل زمینه سازی برای حضور دانش آموزان را مهم خواند و گفت : کارگاه های تربیت اجتماعی در سازمان دانش آموزی نقطه ی عطف و مهمی در فعالیت های سازمان است .

به گزارش پانا بر اساس انتخابات صورت گرفته در اسفند ماه سال 1397 سرکار خانم عصمت رخشانی اصل ، به عنوان دبیر مجمع مربیان خواهر ، جناب آقای حسین باقری به عنوان دبیر مجمع مربیان برادر ، دانش اموز مبینا صفاری به عنوان دبیر مجمع اعضای دختر و دانش آموز امیرحسین سرگلزایی جوان به عنوان دبیر اعضای پسر در استان سیستان و بلوچستان انتخاب شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار