مهار آتش سوزی در ارتفاعات مشرف روستاهای پاپون وابوالحیات شهرستان کازرون بعد از ۷۲ساعت

شیراز(پانا)-آتش سوزی در ارتفاعات مشرف به روستاهای پاپون و ابوالحیات شهرستان کازرون بطور کامل مهار گردید.

کد مطلب: ۹۲۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مهار آتش سوزی در ارتفاعات مشرف روستاهای پاپون وابوالحیات شهرستان کازرون بعد از ۷۲ساعت

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس ، با تلاش بی وقفه نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان کازرون و بخش کوهمره نودان پس از گذشت ۷۲ ساعت پر التهاب و سخت، آتش سوزی ارتفاعات مشرف به روستاهای جنگلی پاپون و ابوالحیات این شهرستان بطور کامل مهار گردید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون در خصوص شرایط این عملیات گفت: به دلیل صعب‌العبور بودن ارتفاعات منطقه، تراکم پوشش مرتعی و جنگلی، شدت باد و گرمای هوا عملیات اطفاء حریق به سختی انجام گرفت که خوشبختانه با کمک نیروهای مردمی و نظامی و انتظامی به همراه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ، عملیات سخت و فنی اطفاء حریق پس از ۷۲ ساعت انجام و آتش به صورت کامل مهار گردید و در حال حاضر دو اکیپ‌ جهت پایش و کارشناسی منطقه در ارتفاعات و در محل آتش سوزی حضور دارند.

سید مجتبی ایران محبوب در ادامه افزود : این آتش سوزی ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه آغاز که سرانجام با تلاش اکیپ های مردمی و نظامی و همچنین نیروهای یگان امداد جنگل و مرتع به طور کامل پس از گذشت ۷۲ ساعت مهار گردید و هم اینک اکیپ های پایش جهت مراقبت بیشتر و پیشگیری از برافروخته شدن مجدد آتش در محل حضور دارند .

ایران محبوب در خصوص جزییات عملیات اطفاء حریق ارتفاعات ابوالحیات یدآور شد : در این عملیات روزانه به صورت میانگین پنجاه نفر از اکیپ های مردمی و نظامی جهت خاموش کردن آتش در کنار نیروهای منابع طبیعی حاضر بودند.

وی عمدی بودن آتش سوزی اخیر را دور از ذهن ندانسته و از دستگیری سه نفر مظنون به دست داشتن در این اتفاق و معرفی آنان به محاکم قضایی خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون که از ابتدای حادثه در محل حاضر و فرماندهی عملیات اطفاء حریق را به عهده داشت ، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی افرادی که در این‌عملیات شرکت داشتند بیان داشت:اطلاعات مربوط به علت و میزان خسارت حریق پس از پایان عملیات پایش و کارشناسی دقیق در اسرع وقت اعلام خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار