«گُل» جایگزین «شیشه» برای مصرف معتادان شده است

تهران (پانا) - شایع‌ترین ماده مخدر مصرفی در کشور تریاک و ماده مخدر صنعتی نیز شیشه و گُل است. در حال‌حاضر نیز گل جایگزین ماده مخدر شیشه شده است. شاید برخیها بر این باور باشند به دلیل صدمات و جنایات ایجاد شده ناشی از مصرف شیشه، استفاده از مخدر گل بهتر باشد،اما برخی دیگر از کارشناسان حوزه اعتیاد، میزان توهم زا بودن گل را نیز خطرناک توصیف می کنند.

کد مطلب: ۹۲۲۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
«گُل» جایگزین «شیشه» برای مصرف معتادان شده است

به‌گزارش فارس، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه قاچاقچیان به‌دروغ تبلیغ می‌کنند که مصرف ماده مخدر گُل اعتیادآور نیست، گفت: در حال‌حاضر گرایش جوانان و دانش‌آموزان به این ماده مخدر افزایش یافته است.

محمدعلی اسدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: با اقدامات مقابله‌ای که نیروی انتظامی انجام داده و جای تقدیر و تشکر دارد، جز شیشه و گُل ماده مخدر دیگری بازار را تحت‌تأثیر قرار نداده است.

او بیان کرد: نباید فکر کرد با از بین بردن یک ماده مخدر، دیگر موادی تولید نمی‌شود. در برهه‌ای تولید ۸۰۰۰ تنی تریاک در افغانستان به ۱۸۶ تن رسید و ما به ازای آن مافیای مواد مخدر صنعتی از کمبود مواد سنتی سوءاستفاده کردند و مواد مخدری را وارد بازار کردند که چندین برابر مضرات بیشتری از مواد سنتی داشت.

تریاک گران و شیشه ۴۹ درصد ارزان شده است

اسدی ادامه داد: امسال ما شاهد افزایش قیمت مواد مخدر در تریاک، هروئین و حشیش بوده‌ایم که تا ۱۷ درصد افزایش یافته ولی متأسفانه شاهد کاهش قیمت ۴۹ درصدی شیشه هستیم. آن نیز به این دلیل است که آشپزخانه‌های شیشه به کشور افغانستان رفته‌اند و اخیرا نیز ۸۵۰ کیلوگرم شیشه کشف شده است و محموله‌های پیش‌سازی ساخت شیشه را نیز اخیرا کشف کرده‌ایم که مقصد این محموله کشور افغانستان بود و به‌همین دلیل قیمت شیشه بیشترین کاهش را داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار