فروش نامه‌های عاشقانه لئونارد کوهن به ارزش ۸۷۶ هزار دلار

تهران (پانا) - مجموعه‌ بیش از ۵۰ نامه عاشقانه «لئونارد کوهن» خواننده و ترانه‌سرای کانادایی به ارزش ۸۷۶ هزار دلار در حراجی «کریستیز» فروخته شد.

کد مطلب: ۹۲۱۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
فروش نامه‌های عاشقانه لئونارد کوهن به ارزش ۸۷۶ هزار دلار

به گزارش ایرنا، نامه‌های عاشقانه لئونارد کوهن که خطاب به «ماریان آیلن» نوشته شده بود و از طرف خانواده آیلن به حراج گذاشته شد با رقمی پنج برابر رقم تعیین شده و به مبلغ ۸۷۶هزاردلار فروخته شد.

نامه اصلی کوهن که دسامبر ۱۹۶۰ نوشته شد، به قیمت ۵۶هزار و ۲۵۰دلار فروخته شد، درحالی‌که قیمت اولیه آن ۱۰هزار دلار ارزیابی شده بود. همچنین نامه‌ای که کوهن در سال ۱۹۶۴ تحت عنوان «مشهورم اما خالی» نوشت، به ارزش ۳۵ هزار دلار به فروش رفت.

ماریان آیلن فردی بود که باعث پیشرفت کوهن در آهنگسازی شد. کوهن و آیلن که دختری متولد نروژ بود، در سال۱۹۶۰ با هم آشنا شدند. این دختر، الهام‌بخش چند آهنگ معروف کوهن از جمله «پرنده روی سیم» و «هی، هیچ راهی برای گفتن خداحافظی نیست» بود.

آیلن ژوئیه ۲۰۱۶ در سن ۸۱ سالگی بر اثر ابتلاء به سرطان خون درگذشت. کوهن نیز که از بیماری سرطان خون رنج می‌برد و در نوامبر ۲۰۱۶ در سن ۸۲سالگی از دنیا رفت.

بخت اصلی در این حراجی پنج روزه، مربوط به یک زنگ برنزی ایتالیایی بود که قدمت آن به قرن پانزده یا شانزده بازمی گشت. کوهن و آیلن زمانی این زنگ را در منزل مشترکشان آویخته بودند. این زنگ به مبلغ ۸۱هزار و ۲۵۰دلار فروخته شد، در حالی که قبل از حراج ۱۲هزار دلار قیمت‌گذاری شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار