تا پایان شهریورماه

صادرات سیمان و کلینکر فقط توسط شرکت‌های تولیدکننده مجاز است

تهران (پانا) - گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد که تا پایان شهریور  صرفاً شرکت‌های تولیدکننده یا نماینده رسمی، مجاز به صادرات سیمان و کلینکر هستند.

کد مطلب: ۹۲۱۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
صادرات سیمان و کلینکر فقط توسط شرکت‌های تولیدکننده مجاز است

به گزارش گمرک ایران، علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران در پی نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت به گمرک ایران مبنی بر محدودیت در صادرات سیمان و کلینکر، در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: تا پایان شهریور ماه سال جاری صرفاً شرکت‌های تولیدکننده مندرج در لیست پیوست و یا نماینده رسمی آنان مجاز به صادرات سیمان و کلینکر ذیل کدهای طبقه بندی مندرج در جدول مذکور می‌باشند.

نمایندگان رسمی تولیدکنندگان موصوف نیز می‌بایست صرفاً از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده و از سوی این دفتر به کلیه گمرکات اجرایی ابلاغ شود.

در نامه رضا رحمانی خطاب به رئیس کل گمرک ایران، آمده است: نظر به ضرورت ساماندهی صادرات سیمان واحدهای تولیدی و جلوگیری از رقابت منفی صادرکنندگان و همچنین بنا به درخواست انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و واحدهای تولیدکننده از نیمه خردادماه تا پایان شهریور سال جاری، صرفاً شرکت‌های تولیدکننده مندرج در لیست پیوست و یا نماینده رسمی آنها مجاز به صادرات محصولات ردیف تعرفه‌های مشخص شده در جدول مذکور می‌باشند.

مسئولیت برگشت ارز حاصل از صادرات به کشور به عهده شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده خواهد بود که پس از بررسی و کنترل بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما، فهرست صادرکنندگان مجاز برای مقاطع زمانی بعدی متعاقباً توسط معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار