ساختار دهیاری‌های بوشهر تقویت می‌شود/ برگزاری آزمون تعیین صلاحیت دهیاران

بوشهر(پانا)_مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: آزمون تعیین صلاحیت علمی کارکنان فنی و مالی دهیاری‌های استان بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۱۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ساختار دهیاری‌های بوشهر تقویت می‌شود/ برگزاری آزمون تعیین صلاحیت دهیاران

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، فاطمه دهقانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تایید صلاحیت کارکنان دهیاری‌ها توسط استانداری پس از طی فرایند قانونی به کارگیری توسط دهیاری‌ها، تصویب شوراها و تایید بخشداری‌ها مستند به آیین نامه استخدامی و دستورالعمل به کارگیری مسئولین مالی و فنی دهیاری‌ها ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور انجام می‌شود.

وی افزود: این اقدام با هدف تقویت ساختار سازمانی دهیاری‌های استان، افزایش بهره وری، هزینه کرد صحیح اعتبارات از طریق رعایت دقیق قوانین مالی و معاملاتی دهیاری‌ها و اجرای مناسب‌تر پروژه‌های اولویت دار عمرانی از سال گذشته در دستور کار دفتر روستایی قرار دارد.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر تاکید کرد: در این راستا همه قوانین و مقررات به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان ابلاغ شد تا با رعایت صرفه و صلاح دهیاری‌ها نسبت به به کارگیری مسیولین فنی و مالی به صورت مستقل یا مشترک با چند دهیاری اقدام کنند.

وی افزود: قبل از این بسیاری از افراد به کار گرفته شده در دهیاری‌ها فاقد مهارت و تخصص لازم و گاهاً غیر مرتبط با وظایف تخصصی شغلی بودند که با این اقدام علاوه بر رعایت دقیق قوانین و مقررات موجود حلقه‌های مدیریت دهیاری‌ها کامل‌تر و زمینه ارتقای کیفیت خدمات دهیاری‌ها به مردم شریف روستا های استان نیز فراهم تر خواهد شد.

دهقانی با اشاره به شرکت بیش از ۱۲۰ نفر از افراد معرفی شده توسط دهیاری‌ها گفت: در برخی از بخش‌های استان فرایند قانونی انتخاب مسئولین مالی رعایت نشده بود که اجازه شرکت در آزمون تشخیص صلاحیت علمی به افراد معرفی شده داده نشد تا با اصلاح فرایند انتخاب مسئولین مالی و فنی و رعایت حقوق همه متقاضیان اشتغال در دهیاری‌ها، در فرصتی دیگر این مهم انجام شود.

وی ادامه داد: کسانی که نصاب علمی لازم در آزمون را کسب کنند پس از مصاحبه و گزینش، برای شروع به کار به دهیاری‌ها معرفی خواهند شد و بلافاصله در دوره بدو خدمت شرکت می کنند تا پس از گذراندن دوره‌های عمومی و تخصصی بیش از پیش با قوانین و مقررات و دانش شغلی مرتبط آشنا شوند.

مدیر کل دفتر روستایی استانداری بوشهر اظهار داشت: افراد منتخب حسب دستور صریح وزیر کشور، صرفاً برای کار در دهیاری‌ها و زیر نظر دهیاران به کار گرفته خواهند شد و حقوق و مزایای ایشان بر اساس دستورالعمل حقوقی ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و مطابق قانون کار خواهد بود که توسط یک یا چند دهیاری و به نسبت جمعیت توسط دهیاری‌ها پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار