ابتکار: آماده انتقال تجربیات خود به کشورهای اسلامی هستیم

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و سرپرست خانواده گفت: ما آماده هستیم تجربیات خود را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم و علاقه مند به میزبانی نمایندگان کشورهای اسلامی در هنر و سایر زمینه‌ها هستیم تا مسلمانان به یک اقتصاد قدرتمند دست یابند.

کد مطلب: ۹۲۱۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: آماده انتقال تجربیات خود به کشورهای اسلامی هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معصومه ابتکار روز شنبه در مراسم اختتامیه بخش همایش چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی افزود: هنر و صنایع دستی، خلاقیت و نوآوری به صورت مستقیم با هویت، فرهنگ، اقتصاد و اشتغال جامعه ما پیوند دارد و همین شرایط را می‌توان برای جهان اسلام ایجاد کرد و به پیوندهای بیشتر بین کشورهای اسلامی کمک کرد.

وی اظهار داشت: توانمندی زنان در این زمینه نقش محوری دارد و زنان علاوه بر ایران در کشورهای دیگر نیز نقش به سزایی در اقتصاد، تولید، فرهنگ و هویت ملی آنها ایفا می‌کنند و برگزاری دوره‌های خاص برای زنان کشورهای اسلامی موجب ایجاد پیوند بیشتر بین آنها می‌شود.

وی با اشاره به نقش زنان در اقتصاد، فرهنگ و اشتغال گفت: در جمهوری اسلامی ایران ۷۵ درصد از صنایع دستی توسط زنان تولید می شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و سرپرست خانواده گفت: زنان ایران اسلامی در چند سال اخیر نقش خود را در اقتصاد، فرهنگ، هویت، علم و فناوری‌های علمی ایفا کرده‌اند و زنان کشورهای اسلامی نیز می‌توانند با ادامه همکاری‌ها در کشورهای خود در این زمینه نقش ایفا کنند.

ابتکار، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران حدود ۴ دهه است که حافظ هنر، هویت ایرانی و ارزش‌های اسلامی است به طوری که ۸۰ درصد از فرش‌های دست بافت جهان در این کشور تولید می‌شود که تبریز مرکز تولید آن هاست.

وی یادآوری کرد: هنر وقتی با خلاقیت انسان عجین شده و وارد زندگی شود، می‌تواند نقش خود را در دنیای مدرن به خوبی ایفا کند و هنر سوزن دوزی سیستان و بلوچستان نمونه‌ای از زیبایی هنر در زندگی انسان است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و سرپرست خانواده با تاکید بر شناسایی پتانسیل‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات کشورهای جهان اسلام در زمینه هنر و صنایع دستی، یادآوری کرد: هنر و پتانسیل‌های اقتصادی آن موجب اتحاد امت اسلامی می‌شود و زنان پیشگام در این عرصه هستند، زیرا آنان می‌توانند از طریق هنر مفهوم صلح را به دنیا انتقال دهند و پیام عشق و اتحاد را به ملت‌ها برسانند.

ابتکار افزود: اگر امت اسلامی باهم اتحاد داشته و اختلاف‌ها را کنار بگذارند، می‌توانند توانایی‌های خود را گسترش دهند و با ایجاد بازار مشترک تولیدات خود را عرضه کنند.

وی با اشاره به تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: با وجود این مشکلات استقلال و هویت خود را حفظ کرده‌ایم و مانند همیشه محکم در صحنه ایستاده‌ایم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و سرپرست خانواده گفت: امید است با اتحاد مسلمانان چالش‌ها و مشکلات پیش روی امت اسلامی رفع شود و توانایی آنها در دنیا نمایان شود.

چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی با شرکت ۷۱ هنرمند از ۳۰ کشور جهان در ۳ بخش همایش، نمایشگاه و رقابتی در حال برگزاری است که بخش اول آن در قالب همایش از ۲۳ تا ۲۵ خرداد در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار