مذاکره عراقچی و اشمید در تهران حول محور برجام

تهران (پانا) - مسئول سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که در ادامه سفر منطقه ای خود به تهران رسیده است با معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

کد مطلب: ۹۲۱۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مذاکره عراقچی و اشمید در تهران حول محور برجام

هلگا اشمید، معاون فدریکا موگرینی سفر منطقه ای خود را از روز چهارشنبه (22 خرداد) با سفر به امارات آغاز کرده و سپس راهی قطر، عمان شده است.

اشمید امروز به ایران رسیده است و ملاقات‌ها بین دو طرف از 11 آغاز شده است. نشست‌ها در سطح هلگا اشمید و سید عباس عراقچی ادامه دارد و به صورت هم زمان نشست‌های مجزای کارشناسی نیز در دستور کار دو طرف قرار داد.

به گفته یک منبع آگاه، رایزنی‌های جامع در خصوص آخرین وضعیت برجام در پرتو تصمیم اخیر کشورمان، اقدامات و برنامه‌های طرف اروپایی برای اجرای تعهدات برجامی خویش در قبال ایران و تبادل نظر و بحث در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوعات مورد مذاکره دو طرف است.

در اطلاعیه اتحادیه اروپا درباره سفر اشمید نوشته شده بود که این اتحادیه امیدوار است این سفر فرصتی برای کاستن از تنش‌ها در منطقه خاورمیانه باشد و فضایی برای یافتن راهکاری در مسیر گفت‌وگو و تنش‌زدایی به دست آید.

خانم اشمید همچنین قرار است در خصوص وضع اجرای برجام و عملیاتی شدن سازوکار مالی اتحادیه اروپا (اینستکس) با مقامات ایران مذاکره کند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هفته گذشته به تهران آمد و مذاکراتی با مقام های ایرانی داشت. فیشر، رئیس اینستکس نیز که همراه ماس به ایران سفر کرده بود مذاکراتی با روسای نهاد متناظر خود در ایران داشت.

کمیسیون مشترک برجام نیز قرار است به زودی به در خواست طرف ها برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار