مدیر نمونه استانی از آذربایجان شرقی: می خواهم مدرسه ای با امکانات عالی برای دانش آموزان استثنایی بسازم

تبریز ( پانا ) - مدیر نمونه استانی از آذربایجان شرقی که چندین سال از دوران معلمی خود را با دانش آموزان استثنایی سپری کرده تصمیم دارد بعد از بازنشستگی مدرسه ای با امکانات عالی برای دانش آموزان استثنایی بسازد.

کد مطلب: ۹۲۱۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر نمونه استانی از آذربایجان شرقی: می خواهم مدرسه ای با امکانات عالی برای دانش آموزان استثنایی بسازم

« تفاوت چندانی بین دانش آموز عادی و استثنایی وجود ندارد و در مسیر تربیت فرزندان محبت مادری باید آمیخته با آموزش باشد و این برای دانش آموزان استثنایی که تشنه ی توجه و محبت بیشتری هستند لزوم بیشتری دارد»، این گفته را سیمین یحیوی آذر آموزگار و مدیر دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان می کند و ادامه می دهد: « معلمی هم هنر هست و هم علم و علاقه ای که به دنیای کودکان داشتم باعث گرایش به شغل معلمی شده است » .

معلم نمونه استانی از آذربایجان شرقی 44 ساله بوده و 27 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش را دارد و در گفت و گو با خبرنگار پانا می گوید: « بنده دوسال معاون آموزشی در مقطع ابتدایی و راهنمایی بودم، 9 سال در کلاس های چند پایه تدریس کرده ام، 3 سال مدیر آموزگار در مقطع ابتدایی و 5 سال مدیر مجتمع ، یک سال مدیر دبیرستان، یک سال مدیر آموزگار در استثنایی و سه سال هم مدیر مستقل در مدرسه استثنایی بوده ام » .

وی در خصوص افتخاراتی که به دست آورده گفت: « در دوران تدریس یک سال در طرح الگوهای برتر تدریس مقام استانی کسب نموده‌ام، یک سال به عنوان معلم فرهیخته و یک سال هم به عنوان معلم نمونه انتخاب شده‌ ام» .

یحیوی در ادامه افزود: « بهترین خاطر ه بنده در طول خدمت مربوط به دانش آموزان ناشنوایی بود که توسط خیر محترم جناب آقای مردانی آذر سمعک تهیه شده بود.آن روز موقع برگشت از تبریز ، ماشین موزیکالی به بچه ها هدیه دادم. بهترین لحظات زندگی ام موقعی بود که بچه ها با شنیدن موزیک اسباب بازی فوق العاده ذوق زده بودن؛ روز بعد هم جشن با شکوهی به این مناسبت برای این سه دانش آموز تربیت دادیم و ورود آنها را به دنیای پر هیا هو جشن گرفتیم که شادی بچه ها خاطره انگیز ترین لحظاتم بود » .

وی اضافه می کند: « تلخ ترین خاطره هم به خاطر دانش‌آموز ی بود که خبر تومور مغزی او را به من دادند و با توجه به شرایط و مشکلات خانوادگی که داشت ، پیگیری‌های مربوطه به بیماری اش توسط بنده دنبال شد که با پیگیری‌های مستمر با لطف خدا مشخص شد عارضه ی مغزی با دارو قابل کنترل هست اما مدت بیماری واقعا تلخ ‌و ناراحت کننده بود واقعا لطف خدا شامل دانش آموز شد » .

این معلم نمونه اولویت تدریس خود به خصوص در استثنایی را مسائل تربیتی دانش آموزان در کنار آموزش وکسب مهارت عنوان کرد و گفت: « سعی ام بر این بوده که به دانش‌آموزان بها بدهم و دانش آموزان در کلاس آموزشگاه باشند تا بتوانند با فرآیند آموزشی پیش بروند » .

یحیوی آذر علاقه مندی خود به شغل معلمی را به دوران کودکی نسبت می دهد و می گوید: « شغل معلمی امنیت بالایی دارد و چون در خودم علاقه و توانایی را حس کردن به این شغل روی آوردم».

وی که دارای یک پسر 18 ساله می باشد ارتباط با او را بسیار صمیمی می داند و اذعان دارد: « پسرم نقش حامی را برایم دارد ».

این معلم نمونه که از مسئولین انتظار دارد به ارزش، جایگاه و شان معلمی بها دهند، ادامه می دهد: « لطف خداوند اگر شامل حال بنده گردد با توجه به حضور چندین ساله ام در مدرسه ی استثنایی با وجود کمبودها و ‌کاستی هایی که در کودکان دیده ام و با توان اقتصادی که دارم در نظر دارم مدرسه ای با امکانات عالی برای کودکان استثنایی بعد از بازنشستگی بنا کنم» .

او می گوید: « مشغله کاری و مسایل زندگی فرصت لازم برای مطالعه را کمتر می دهد اما با این حال سعی بر این دارم که روزانه در مورد کتاب‌های آموزشی و انواع روش های تدریس به خصوص مسایل علمی و مسائل روز مطالعاتی داشته باشم » .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار