معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و پرورش خبر داد:

اعلام نتایج رقابت‌های نوزدهمین فراخوان ملی پرسش مهر رئیس‌جمهور

درخشش دو دانش آموز هرمزگانی

هرمزگان(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در این دوره از رقابت‌های فراخوان ملی پرسش مهر 19 که با حضور بیش از 2 میلیون نفر رشته شرکت‌کننده در سطح کشور برگزار شد، 250 نفر از دانش‌آموزان و معلمان سراسر کشور به‌عنوان رتبه‌های برگزیده فراخوان انتخاب شدند.

کد مطلب: ۹۲۱۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
اعلام نتایج رقابت‌های نوزدهمین فراخوان ملی پرسش مهر رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، علیرضا کاظمی، با اشاره به اهمیت این فراخوان اظهار کرد: در نوزدهمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری که در سال تحصیلی جاری برگزار شد، پرسش ریاست جمهوری در اولین روز مهرماه طرح، و دانش‌آموزان و معلمان در 20 رشته و گرایش مختلف آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات در سطح نواحی و شهرستان‌ها ارائه کردند.

کاظمی از مشارکت بیش از دو میلیون نفر در این فراخوان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری تحصیلی از بین تعداد شرکت‌کننده در مرحله آموزشگاه، پس از برگزاری مراحل ارزیابی منطقه‌ای و استانی، حدود 5 هزار اثر منتخب از استان‌ها به دبیرخانه کشوری ارسال شد.

وی افزود: در پایان این مسابقات 252 نفر از دانش‌آموزان و معلمان به‌عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب و در مرحله کشوری در 11 تیرماه 98 از آن‌ها تجلیل می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش سؤال رئیس‌جمهور در نوزدهمین دوره فراخوان پرسش مهر را مهارت‌آموزی عنوان و اعلام کرد: در این فراخوان، رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان سؤال کردند: «در سال گذشته چه مهارت‌هایی را در مدرسه آموختید و چه انتظاراتی در این زمینه‌دارید. دانش‌آموزان پاسخ دهند که چه کسی و کدام معلم بیشتر به آنان در زمینه مهارت‌آموزی کمک کرد و به نظر آنان کدام مهارت‌ها بیشتر برای آینده زندگی آنان مفید بوده و به کار می‌آید.»

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال دانش‌آموزان و معلمان در رشته‌ها و گرایش‌های مختلفی از جمله؛ بخش فرهنگی با زیرمجموعه رشته‌های ادبی (سخنوری، شعر و داستان کوتاه)، رسانه و فضای مجازی(وب‌نوشت)، و در بخش هنری با زیرمجموعه‌های هنرهای دستی و تجسمی، گرافیک (تصویرسازی، پوستر و عکاسی)، طراحی، نقاشی و خوشنویسی(نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نسخ و ثلث)، نقاشی‌خط و در بخش هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه (مستند، داستانی و پویانمایی)، نمایشنامه‌نویسی (ویژه فرهنگیان) و هنرهای آوایی (سرود همگانی تلفیقی و سرود همگانی محلی) به ارائه اثر در این فراخوان پرداختند.

وی در پایان اضافه کرد: با هماهنگی به‌عمل‌آمده با صندوق کارآفرینی امید وابسته به نهاد ریاست جمهوری تسهیلات 10 میلیون تومانی برای رتبه‌های اول و7 میلیون تومانی برای رتبه‌های دوم و5 میلیون تومانی برای رتبه‌های سوم اختصاص می‌یابد.

درخشش دانش آموزان هرمزگانی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با اشاره به نوزدهمین جشنواره ملی پرسش مهر، با موضوع مهارت آموزی در مدارس از کسب دو رتبه کشوری خبر داد.

احمد مهرانی افزود: کوثر خراسی از ناحیه یک بندرعباس در رشته تصویر سازی رتبه دوم و محمدامین حیدری از میناب در رشته سخنوری رتبه سوم کشوری را کسب کردند.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف ارتقای سطح آگاهی، روحیه پرسشگری و ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری با حضور بیش از ۸۰هزار نفر در مرحله آموزشگاهی برگزار و در نهایت حدود ۱۰۰اثر از هرمزگان به این کنگره ارسال شد.

به گفته معاون پرورشی آموزش و پرورش هرمزگان، دانش آموزان این استان با تکیه بر استعداد و پشتکار خود همواره در عرصه رقابت های کشوری افتخار آفرین هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار