سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد: ارتباط میان مطالبات فرهنگیان و اجرای اسناد بالادستی

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر پیگیری مطالبات فرهنگیان از سوی وزیر جدید آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۲۱۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد: ارتباط میان مطالبات فرهنگیان و اجرای اسناد بالادستی

میرحمایت میرزاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «چالش‌های پیش‌روی وزیر جدید آموزش و پرورش» شب گذشته از شبکه آموزش سیما پخش شد، گفت: «اولویت وزیر آموزش و پرورش آینده باید عمل به رهنمون‌های رهبری، سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی باشد که در همه این‌ها " معلم"، محور است. بیش از 10 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان، بیش از 15 سال است که پرداخت نشده و دولت به فرهنگیان بدهی دارد که تا پرداخت نشود هیچ کدام از اسناد بالادستی قابل اجرا نیست، زیرا معلم خسته است و انگیزه ندارد.»

او ادامه داد: «در 42 سرفصل از جمله خرید خدمات، حق‌الزحمه امتحانات، پاداش پایان خدمت بازنشستگان، حق مهدکودک، پول لباس خدمت‌گزار، ایاب و ذهاب در مناطق محروم و... بدهی معوق وجود دارد و سرپرست جدید باید شرط بگذارد که ابتدا مطالبات باید پرداخت شود.»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: «چرا دستگاه‌های دیگر پول دارند ولی آموزش و پرورش ندارد؟ یک بار اعضای دولت اعلام کنند تا زمانی که فرهنگیان مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند، حقوق خود را نمی‌گیرند. دولت یا دارد یا ندارد. اگر ندارد برای همه نباید داشته باشد. دستگاه‌های دیگر پاداش پایان خدمت و... را به‌‌موقع می‌پردازند اما کدام دستگاه تا 15 سال مطالبات معوق دارد؟ سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش باید شرط کند که دولت مطالبات فرهنگیان را با یک چک واریز کند، در غیر این صورت نمی‌شود برنامه‌ها را اجرا کرد.»

میرزاده درباره قانون معافیت مدارس از بهای انرژی هم گفت: «در قانون معافیت، قید "رعایت الگوی مصرف" قید شده بود که وزارت نیرو عددی را در نظر گرفت و چون مدارسی از الگوی مصرف بالاتر بودند مشکلاتی پیش آمد. هرچند آیین‌نامه‌ای وضع نشد اما خودشان عملا دارند آن را برای مدارس اجرا می‌کنند.»

او به اصلاحات بلندمدتی که باید در وزارت آموزش و پرورش انجام شود، اشاره کرد و گفت: «وزیر آموزش و پرورش باید برای آینده وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ای تربیت کند که بداند آموزش و پرورش در اولویت است. در کوتاه‌مدت باید اول شرط بگذارد که چون دولت برای دستگاه‌های مختلف مطالبات را می‌پردازد، اول مطالبات فرهنگیان را تسویه کند. مگر فرهنگیان چون زیادند، خدایی ناکرده زیادی هم هستند؟ دولت موظف است حقوق معلمان را به‌ویژه در مناطق دور دست بدهد و معوقات‌شان را تسویه کند. باید قوانین بالادستی اجرا شود. اولویت اول همچنان مطالبات است، به شرط اینکه تا فرهنگیان حقوق و مطالبات را نگرفته‌اند، اعضای دولت خودشان حقوق‌شان را نگیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار