کدام کمپانی‌های بین‌المللی از کار کودکان استفاده می‌کنند؟

مایکروسافت، اپل، نستله و مارلبرو در فهرست بهره‌برندگان از کودکان کار

تهران (پانا) ـ به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه کار کودک، نام ده کمپانی بین‌المللی که از کار کودکان استفاده می‌کنند، منتشر شده است.

کد مطلب: ۹۲۱۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کدام کمپانی‌های بین‌المللی از کار کودکان استفاده می‌کنند؟

به‌گزارش ایلنا، شعار سازمان بین‌المللی کار (ILO) برای دوازدهم ژوئن امسال این است: کودکان نباید در هیچ زمینه‌ای کار کنند، جز رویاهایشان.

اما به‌نظر می‌رسد تا تحقق جهانی این شعار راه درازی در پیش است؛ سازمان بین‌المللى کار دوازدهم جون سال ٢٠٠٢ را روز جهانى مبارزه با کار کودکان اعلام کرد. دولت‌ها، برخى از کارفرمایان، سازمان‌هاى کارگرى و فعالان‌مدنى و هم‌چنین میلیون‌ها إنسان از سراسر جهان از آن استقبال کرده‌اند، تا وضعیت کار کودکان را برجسته کرده و هر آنچه که در توان دارند را براى کمک و رهایى این کودکان انجام داده، و به عرصه عمل درآورند. این سازمان، هفده سال پس از آن، اهداف توسعه پایدار که تعهدى جهانى و الزام‌آور براى پایان دادن به‌کار کودکان شامل مى‌شد را به آن اضافه کرد (SDGs) و هر عضو این کنوانسیون را موظف به اقدامات فورى و مؤثر براى ریشه‌کن‌کردن و پایان دادن به بدترین شکل کار کودکان را همراه داشت.

به‌نظر می‌رسد همچنان کار کودک ادامه دارد؛ نه‌تنها در خیابان‌ها یا کارگاه‌های خانگی و زیرزمینی بلکه سازمان بین‌المللی کار، نام 10 کمپانی برجسته بین‌المللی را منتشر کرده که از کار کودکان استفاده می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار