139 طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی در مهاباد افتتاح می شود

ارومیه(پانا)-رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: 139 طرح عمرانی و تولیدی با 120 میلیارد ریال هزینه در بخش کشاورزی این شهرستان همزمان با هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۹۲۱۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
139 طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی در مهاباد افتتاح می شود

جعفر ایمانیان افزود: این طرح ها شامل ۱۳۸ طرح آبیاری تحت فشار در بخش خلیفان مهاباد است که ۳۶۴ هکتار را زیر پوشش این نوع آبیاری قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه این طرح ها متعلق به ۱۳۸ بهره بردار است، ادامه داد: برای احداث آنها ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۳۴ میلیارد ریال آن از محل یارانه بلاعوض بوده و مابقی نیز توسط سرمایه گذار تامین شده است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ها در مجموع اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار در این شهرستان به هفت هزار و ۷۰۲ هکتار خواهد رسید که با این آمار، سالانه بیش از ۲۵ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی این شهرستان صرفه جویی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف جهاد کشاورزی تغییر رویکرد کشاورزی از معیشتی به اقتصادی است، اظهار داشت: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، توسعه کشت گلخانه و ترویج کشت محصولات اقتصادی تر از جمله برنامه‌های این نهاد در جهت حرکت در این سمت است.

رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد همچنین از افتتاح یک واحد مرغداری در این هفته خبر داد و گفت: این واحد مرغداری تخمی، ۶۰ هزار قطعه ظرفیت داشته و با هزینه ۷۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.

ایمانیان اضافه کرد: در قالب این طرح برای ۱۱ نفر اشتغال مستقیم و ۳۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می شود.

وی بیان کرد: تجدید میثاق و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای جهاد کشاورزی، ارایه خدمات فنی و مشاوره‌ای و دامپزشکی رایگان و اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی برای همکاران از دیگر برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار